Nintendo Switch 2 prawdopodobnie będzie obsługiwać funkcje Unreal Engine 5, choć z ograniczeniami
Nadchodząca konsola Nintendo Switch 2 była przedmiotem wielu przecieków mnóstwo przecieków i plotek w ciągu ostatnich kilku tygodni. Ostatnie doniesienia wskazywały na dość znaczące ulepszenia specyfikacji konsoli, która jest oczekuje się pod koniec tego roku fiskalnego, prawdopodobnie w marcu lub kwietniu 2025 roku.
W ostatnim odcinku cotygodniowego podcastu Digital Foundryjego gospodarze odpowiedzieli na kilka pytań zadanych przez widzów, z których jedno dotyczyło tego, czy spodziewają się, że Switch 2 będzie obsługiwał funkcje Funkcje UE5 czy też nie. Przynajmniej według gospodarzy odpowiedź na to pytanie wydaje się być zdecydowanie twierdząca.
Twierdzą oni, i słusznie, że powodem, dla którego Nintendo Switch jest tak udany, jak jest, wynika ze społeczności deweloperów zewnętrznych. I jest w tym wiele racji, biorąc pod uwagę, że Switch oferuje platformę do gier, którą kochają miliony. To proste równanie: w miarę jak branża idzie naprzód dzięki Unreal Engine 5 nintendo po prostu nie może sobie pozwolić na pozostanie w tyle i prawdopodobnie będzie obsługiwać "prawie" wszystkie funkcje UE5, w tym Nanitelumen, a może nawet MegaLights z poprawkami.
Oczywiście jest pewien haczyk. Eksperci szybko złagodzili oczekiwania, zauważając, że ograniczenia sprzętowe prawie na pewno pojawią się na horyzoncie. Mówiąc dokładniej, wszystko sprowadza się do celów wydajnościowych i tego, jak daleko deweloperzy są skłonni zoptymalizować, aby wycisnąć wydajność z konsoli. Mówiąc o wydajności, gospodarze zostali również zapytani, w jaki sposób Steam Deck może mieć wpływ na platformę, a odpowiedź na to pytanie była raczej prosta - pomimo posiadania mocniejszych podzespołów wewnętrznych, Steam Deck po prostu brakuje gier, które sprawiają, że Switch jest tak popularny, a jednocześnie jest "bardziej niezgrabny" w użyciu.