Nintendo Switch 2 z DLSS goni standard PS5, jako że demo techniczne rzekomo zachwyciło deweloperów na targach Gamescom
Wygląda na to, że kilka Nintendo Switch 2 i plotek połączyło się w jedną wiarygodną sytuację: Jakiś rodzaj sprzętu został ujawniony deweloperom na targach Gamescom, a wynik był najwyraźniej porównywalny z wydajnością, jakiej można oczekiwać od PlayStation 5. Ważne jest, aby podkreślić, że nie oznacza to automatycznie, że Switch 2 będzie w stanie zmierzyć się z PS5 pod względem surowej wydajności, ale oznacza to, że konsola nowej generacji Nintendo nie będzie tak daleko w tyle za konsolami Sony i Microsoftu obecnej generacji, jak wielu wcześniej sądziło.
Raporty zarówno z Eurogamer, jak i VGC oświadczyły, że demo Switch 2 miało miejsce na Gamescom, z przypuszczalnie sprzętem innych firm skonfigurowanym w celu naśladowania tego, co Nintendo zaplanowało dla specyfikacji następcy Switcha, bez faktycznego pokazywania samego urządzenia. Według Eurogamerulepszona wersja The Legend of Zelda: Breath of the Wild została uruchomiona, aby pokazać deweloperom, do czego będzie zdolny Nintendo Switch 2, a firma najwyraźniej "chce uruchomić system wcześniej, jeśli to możliwe". Podczas gdy wielu spodziewa się daty premiery Nintendo Switch 2 w drugiej połowie 2024 roku, szanse na premierę w pierwszej połowie 2024 roku wydają się rosnąć.
VGC oferuje nieco więcej szczegółów na temat wersji demonstracyjnej Switch 2, twierdząc, że wraz z wersją demonstracyjną Zeldy zapewniającą wyższą liczbę klatek na sekundę i lepszą grafikę niż dostępna na obecnym Switchu, pojawiło się również demo The Matrix Awakens z udziałem Unreal Engine 5. Już wcześniej pojawiły się pogłoski, że Epic pracuje z Nintendo w zakresie technologii Unreal Engine, a wyższa liczba klatek na sekundę w Zeldzie sugeruje, że DLSS Nvidii był tutaj w pracy. Zostało to poruszone w dalszej części tego samego raportu, w którym stwierdzono, że zastosowanie DLSS pozwoliło uzyskać "efekty wizualne porównywalne" z tymi oferowanymi przez PS5 i Xbox Series X|S.
Co ciekawe, artykuł pierwotnie twierdził, że wykorzystano DLSS 3.5, zanim został później edytowany, aby wspomnieć tylko o DLSS. Różne technologie oferują różne ulepszenia: DLSS 3.5 wprowadza rekonstrukcję promieni, która korzysta z pomocy denoiserów AI w celu uzyskania dokładniejszej i bardziej atrakcyjnej reprodukcji światła w grach. Kolejny niedawny przeciek twierdził, że jakość wizualna FF7R podczas działania na zestawie deweloperskim Switch 2 emulowała standardy wizualne PS5 i wydaje się to bardziej wiarygodne teraz, gdy pojawiły się te nowe raporty.
Kup The Legend of Zelda: Breath of the Wild na Nintendo Switch na Amazon