Istnieją dwa sposoby posiadania gier na Nintendo Switch - albo kupują Państwo fizyczną kartę z grą, albo cyfrową wersję gry ze sklepu Nintendo eShop. Podczas gdy łatwo jest wymieniać fizyczne karty do gier między systemami Switch, ponieważ nie są one powiązane z kontem lub konsolą, jedynym sposobem na udostępnianie gier cyfrowych między urządzeniami Switch jest to, że konsole mają to samo konto Nintendo, gdzie jedna konsola jest konsolą główną, a pozostałe są konsolami dodatkowymi. Teraz Nintendo wprowadza zmianę wraz z uruchomieniem Nintendo Virtual Game Card.
Według Nintendo, gdy użytkownik kupuje cyfrową wersję gry, jest ona ładowana do systemu jako wirtualna karta gry (proszę myśleć o tym jak o pliku ISO ładowanym na wirtualny dysk). Gdy wirtualna karta gry zostanie załadowana, będzie miała ikonę podobną do tej, która pojawia się nad miniaturą fizycznej karty gry.
Gdy użytkownik chce zagrać w grę na innym posiadanym Switchu, może wysunąć
ją z jednego urządzenia i zagrać na drugim. Wysuwanie
i ładowanie
wirtualnej karty gry wymaga połączenia z Internetem. Jeśli wirtualna karta gry zostanie wysunięta na jednym urządzeniu i załadowana na drugim, nie będzie można w nią grać na pierwszym urządzeniu. Użytkownicy będą mogli również zarządzać grami dostępnymi na danej konsoli.
Nintendo pozwoli również użytkownikom pożyczać wirtualne karty z grami członkom grupy rodzinnej (do maksymalnie 8 użytkowników kont Nintendo w grupie rodzinnej), chociaż jest to ograniczone tylko do jednej gry na osobę. Maksymalny czas wypożyczenia wirtualnej karty gry wynosi 2 tygodnie, po czym gra automatycznie wraca do pożyczającego. Gdy gra zostanie zwrócona, dane zapisu pozostaną na urządzeniu pożyczającego, aby mógł on kontynuować grę od miejsca, w którym ją zatrzymał, gdy tylko ponownie ją pożyczy.
Funkcja Virtual Game Card będzie dostępna zarówno na oryginalnym Switchu(obecnie dostępnym na Amazon za 299,99 USD), jak i na nadchodzącym Switch 2. Pojawi się ona jako aktualizacja oprogramowania pod koniec kwietnia na oryginalnym Switchu.