Notebookcheck Logo

Nissan GT-R EV jako supersamochód dla każdego po rozpoczęciu produkcji akumulatorów półprzewodnikowych w 2028 r

Niedawna koncepcja Hyper Force EV Nissana dała światu motoryzacyjnemu wgląd w to, co może się wydarzyć, gdy elektryczny GT-R trafi na ulice. (Źródło zdjęcia: Nissan)
Niedawna koncepcja Hyper Force EV Nissana dała światu motoryzacyjnemu wgląd w to, co może się wydarzyć, gdy elektryczny GT-R trafi na ulice. (Źródło zdjęcia: Nissan)
Nissan potwierdził w wywiadzie, że wyprodukuje elektrycznego GT-R z myślą o przystępnych cenowo osiągach supersamochodu. Japoński producent samochodów już wcześniej zapowiadał, że do 2028 r. wypuści na rynek samochód elektryczny na prąd stały. Niedawno zaprezentowany koncept Hyper Force, który wyraźnie czerpie inspirację z projektu GT-R, ma moc 1 341 KM.
E-Mobility Leaks / Rumors Business

Po zaprezentowaniu radykalnego modelu Hyper Force EV, Nissan potwierdził, że słynny GT-R, na którym koncepcja ta została oparta, rzeczywiście doczeka się elektrycznego następcy w niezbyt odległej przyszłości. Entuzjaści mogą jednak poczekać, aż technologia akumulatorów półprzewodnikowych dojrzeje, zanim zaczną mieć nadzieję na GT-R EV, zgodnie z wywiadem Top Gear z globalnym szefem produktu Nissana, Ivanem Espinosą.

W wywiadzie Espinosa podkreśla znaczenie wagi, jeśli chodzi o zabójcę supersamochodów, takiego jak GT-R. To sprawia, że konieczne jest opracowanie technologii akumulatorów, które mogą zapewnić odpowiednią moc i pojemność w lekkiej, kompaktowej obudowie. Dla Nissana takim rozwiązaniem jest akumulator typu all-solid-state (ASSB), a firma już pracuje nad wprowadzeniem tej technologii na rynek.

"Największym wrogiem hipersamochodów jest waga, a akumulatory są ciężkie, więc musimy poczekać, aż ASSB się pojawi, będzie stabilny i gotowy, abyśmy mogli ruszyć" - Ivan Espinosa, starszy wiceprezes ds. globalnej strategii produktowej i działu planowania produktów w firmie Nissan

Podczas gdy nowoczesne akumulatory do pojazdów elektrycznych z pewnością przeszły długą drogę, szacunki https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/how-much-does-a-tesla-weigh nadal określają je na około 450 - 910 kg (~ 1000 - 2000 funtów), przy czym bliżej tej ostatniej wartości jest normą dla pojazdów o dużej mocy, takich jak samochody sportowe. W rezultacie elektryczne samochody sportowe, takie jak Tesla Model S Plaid i Porsche Taycan Turbo S ważą odpowiednio 2 265 kg (4 993 funtów) i 2 130 kg (4 696 funtów). Dla porównania, Nissan GT-R obecnej generacji z silnikiem benzynowym waży zaledwie 1725-1752 kg.

Podobnie jak Toyota i inne marki samochodowe, Nissan opracowuje własną technologię akumulatorów półprzewodnikowych, aby uzupełnić premierę GT-R i szacuje, że powinien mieć opłacalny produkt już w 2028 roku - choć może minąć trochę czasu, zanim ASSB będą wystarczająco tanie, aby można je było wykorzystać w przystępnym cenowo supersamochodzie.

Niższa masa i wysoka wydajność ASSB powinny zaowocować zwinnym samochodem, który przyspiesza i zwalnia szybciej niż obecna kolekcja elektrycznych sportowych sedanów - zwłaszcza jeśli ma absurdalny układ napędowy o mocy 1,341 KM z koncepcji Hyper Force.

Proszę kupić na Amazon model samochodu LEGO Speed Champions Nissan GT-R NISMO 76896.

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 11 > Nissan GT-R EV jako supersamochód dla każdego po rozpoczęciu produkcji akumulatorów półprzewodnikowych w 2028 r
Julian van der Merwe, 2023-11- 2 (Update: 2023-11- 2)