Nissan GT-R EV jako supersamochód dla każdego po rozpoczęciu produkcji akumulatorów półprzewodnikowych w 2028 r
Po zaprezentowaniu radykalnego modelu Hyper Force EV, Nissan potwierdził, że słynny GT-R, na którym koncepcja ta została oparta, rzeczywiście doczeka się elektrycznego następcy w niezbyt odległej przyszłości. Entuzjaści mogą jednak poczekać, aż technologia akumulatorów półprzewodnikowych dojrzeje, zanim zaczną mieć nadzieję na GT-R EV, zgodnie z wywiadem Top Gear z globalnym szefem produktu Nissana, Ivanem Espinosą.
W wywiadzie Espinosa podkreśla znaczenie wagi, jeśli chodzi o zabójcę supersamochodów, takiego jak GT-R. To sprawia, że konieczne jest opracowanie technologii akumulatorów, które mogą zapewnić odpowiednią moc i pojemność w lekkiej, kompaktowej obudowie. Dla Nissana takim rozwiązaniem jest akumulator typu all-solid-state (ASSB), a firma już pracuje nad wprowadzeniem tej technologii na rynek.
"Największym wrogiem hipersamochodów jest waga, a akumulatory są ciężkie, więc musimy poczekać, aż ASSB się pojawi, będzie stabilny i gotowy, abyśmy mogli ruszyć" - Ivan Espinosa, starszy wiceprezes ds. globalnej strategii produktowej i działu planowania produktów w firmie Nissan
Podczas gdy nowoczesne akumulatory do pojazdów elektrycznych z pewnością przeszły długą drogę, szacunki https://www.jdpower.com/cars/shopping-guides/how-much-does-a-tesla-weigh nadal określają je na około 450 - 910 kg (~ 1000 - 2000 funtów), przy czym bliżej tej ostatniej wartości jest normą dla pojazdów o dużej mocy, takich jak samochody sportowe. W rezultacie elektryczne samochody sportowe, takie jak Tesla Model S Plaid i Porsche Taycan Turbo S ważą odpowiednio 2 265 kg (4 993 funtów) i 2 130 kg (4 696 funtów). Dla porównania, Nissan GT-R obecnej generacji z silnikiem benzynowym waży zaledwie 1725-1752 kg.
Podobnie jak Toyota i inne marki samochodowe, Nissan opracowuje własną technologię akumulatorów półprzewodnikowych, aby uzupełnić premierę GT-R i szacuje, że powinien mieć opłacalny produkt już w 2028 roku - choć może minąć trochę czasu, zanim ASSB będą wystarczająco tanie, aby można je było wykorzystać w przystępnym cenowo supersamochodzie.
Niższa masa i wysoka wydajność ASSB powinny zaowocować zwinnym samochodem, który przyspiesza i zwalnia szybciej niż obecna kolekcja elektrycznych sportowych sedanów - zwłaszcza jeśli ma absurdalny układ napędowy o mocy 1,341 KM z koncepcji Hyper Force.
Proszę kupić na Amazon model samochodu LEGO Speed Champions Nissan GT-R NISMO 76896.