Notebookcheck Logo

Nissan teases solid-state EV bateria z konsekwentnym 400kW szybkość ładowania dla 2024 pilotażowych

Koncept Surf-Out może otrzymać akumulator półprzewodnikowy (zdjęcie: Nissan)
Koncept Surf-Out może otrzymać akumulator półprzewodnikowy (zdjęcie: Nissan)
Niektóre z koncepcji pojazdów elektrycznych Nissana Max-Out, Surf-Out lub Chill-Out mogą być zasilane przez prawdziwy akumulator półprzewodnikowy bez ciekłego elektrolitu, opracowany wspólnie z naukowcami z Oxfordu. Producent poinformował, że pilotażowa produkcja rozpocznie się już w przyszłym roku, a pierwszy Nissan EV z baterią półprzewodnikową będzie gotowy w 2028 roku.
E-Mobility

Podczas gdy wielu producentów samochodów zobowiązał się do rozwoju baterii półprzewodnikowychnissan może być bardziej zaawansowany w swoich planach dotyczących ogniw stałych niż sądzono, ponieważ właśnie zapowiedział produkcję pilotażową w 2024 roku. Według jego starszy wiceprezes ds. badań i rozwoju w Europie David Moss, Nissan opracował całkowicie solid-state baterii w oparciu o partnerstwo badawcze z University of Oxford.

"Kiedy zobowiązujesz się do czegoś takiego jak solid-state, musisz zmienić cały mechanizm i architekturę pojazdu", dodał, i dlatego Nissan przewiduje, że jego pierwszy masowo produkowany pojazd elektryczny z bateriami półprzewodnikowymi wyląduje dopiero w 2028 roku. To wciąż trochę wcześniej niż termin 2030, który największy na świecie producent baterii do EV, firma CATL podał termin masowego przyjęcia półprzewodnikowych baterii do EV.

Nissan nie sprecyzował, która z licznych technologii baterii półprzewodnikowych , które ubiegają się o produkcję pilotażową nad którymi pracuje z naukowcami z Oxfordu, ale zdradził kilka informacji na temat prędkości ładowania, jakich oczekuje od ogniw:

Jeśli można wprowadzić energię trzy razy szybciej, to czy jest to jakaś różnica w stosunku do napełniania pojazdu gazem? Nie wiemy jeszcze, ale być może będziemy mieć dwa rozmiary baterii - jeden dla naprawdę ciężkich użytkowników, którzy potrzebują ogromnego zasięgu, ale jeśli można wprowadzić energię jak benzynę, czy potrzebujesz rozmiaru?

Podczas gdy na rynku są już systemy ładowania 400kW+ od różnych chińskich producentów jak XPeng lub NIOto technologie baterii półprzewodnikowych, takie jak ta od Nissana, pozwalają na stałe ładowanie w takim tempie, które nie będzie tak zależne od temperatury ogniwa, jak obecne trójskładnikowe baterie litowe. Mimo to, koszt będzie również czynnikiem, więc Nissan będzie nadal rozwijać obecną technologię baterii litowych przez co najmniej dwie kolejne generacje, docierając do 65% tańszego ogniwa bez kobaltu w 2028 roku, jak również.

"Litowo-jonowe stale się zmieniają, mają lepszą gęstość energii, wydajność i niższy koszt. Koszt jest kluczowy, ponieważ otwiera to EV dla jeszcze większej liczby klientów. Wierzymy, że w litowo-jonowym jest jeszcze kilka kroków. Dużym krokiem dla nas jest przejście na technologię bez kobaltu. Spodziewamy się, że będzie to na rynku w 2028 roku - powtórzył Moss.

Pobierz ładowarkę 50A ChargePoint Home Flex EV na Amazon

Źródło(-a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 02 > Nissan teases solid-state EV bateria z konsekwentnym 400kW szybkość ładowania dla 2024 pilotażowych
Daniel Zlatev, 2023-02- 7 (Update: 2023-02- 7)