Nowa Honda EM1 e: elektryczny skuter zaprezentowany
Honda zaprezentowała e-skuter EM1 e: e-scooter w Europie. Zapowiedziany we wrześniu ubiegłego roku nowy model będzie pierwszym dwukołowym pojazdem elektrycznym marki, który pojawi się na kontynencie. EM1, czyli motorower elektryczny 1, jest wyposażony w trójfazowy, bezszczotkowy silnik o mocy typowej 0,58 kW i mocy szczytowej 1,7 kW. Silnik osiąga maksymalną prędkość 45 km/h (~28 mph) i dostarcza do 90 Nm momentu obrotowego.
EM1 e: wykorzystuje wymienny akumulator 50V Honda Mobile Power Pack e: zapewniający do 41,3 km (~25,7 mil) typowego zasięgu lub 48 km (~30 mil) zasięgu w trybie ECON. Akumulator można naładować do 2500 razy, przy czym 2,7-godzinne ładowanie pozwala uzyskać od 25 do 75% naładowania; pełne ładowanie trwa około sześciu godzin. Diody LED wskazują poziom naładowania akumulatora, a skuter zużywa 47 Wh/km (~76 Wh/milę). Cyfrowy wyświetlacz pokazuje informacje, takie jak pozostały poziom naładowania baterii, a telefon można ładować za pośrednictwem portu USB-A.
Ponadto pod siedzeniem znajduje się schowek o pojemności 3 litrów. Hulajnoga ma stalową ramę z widelcem teleskopowym 31 mm, podwójne amortyzatory oraz przednie hamulce tarczowe i tylne bębnowe. EM1 będzie dostępny w trzech kolorach: Pearl Sunbeam White, Digital Silver Metallic i Matte Ballistic Black Metallic. Ceny i data premiery skutera elektrycznego Honda EM1 e: e nie zostały jeszcze ogłoszone. Honda będzie oferować opcje leasingu, wynajmu lub subskrypcji, co sugeruje, że chce pomóc zdjąć z klientów ciężar recyklingu pojazdu.