Nowa Megacharger dostrzeżona w Sacramento jako zasilana energią słoneczną wizja sieci ładowania Tesla Semi pozostaje nieuchwytna
Tesla niedawno dostarczyła swoje pierwsze ciężarówki Semi do komercyjnego klienta, jakim jest Pepsi z wielkim rozmachem, ale nie ujawniła żadnych ważnych informacji, takich jak cena Semi, dokładna pojemność baterii czy szczegółowy czas ładowania na dedykowanych stanowiskach Megacharger. Jest to również daleko od swojej wizji samowystarczalnego ładowania ciężarówki Semi, wydaje się, jak 1MW + Megacharger stacji mają w dłuższej perspektywie posiadać ogromne instalacje paneli słonecznych i baterii magazynowych, które uniezależnią je od sieci
Do tej pory znane stanowiska Megacharger dla Semi były dwa - pierwsze, które Tesla wykonała na terenie swojej fabryki w Nevadzie jako proof of concept, oraz to w zakładach Pepsi w Modesto, które zostało zbudowane do obsługi początkowej partii 15 Semi, które Tesla tam dostarcza. Teraz wyskoczył kolejny i, co logiczne, znajduje się w innym zakładzie Pepsi w Sacramento, bo Semi będą zapewne dość często pokonywać tę trasę Modesto-Sacramento
Na wyciekłych zdjęciach stacji Sacramento Megacharger nie widać też żadnej wielkiej matrycy słonecznej, więc wizja niezależności solarnej plus sieci ładowania akumulatorów najwyraźniej nie zostanie spełniona dla ogromnego apetytu Semi na energię elektryczną tak, jak się spodziewano, przynajmniej początkowo. Niedawna analiza wykazała, że każdy postój na autostradzie ciężarówki Tesla Semi, która jest wystarczająco duża, będzie zużywać energię elektryczną małego miasta w USAwywołując obawy o zdolność sieci do zapewnienia elektryfikacji transportu dalekobieżnego.
Tesla próbuje rozwiać te obawy za pomocą pomysłów takich jak niezależne od sieci stacje Megacharger, ale ta wizja może być jeszcze daleka, jeśli pierwsze takie stacje są jakimkolwiek wskaźnikiem. Co prawda, znajdują się one na terenie fabryki Pepsi, a Pepsi otrzymała od stanu Kalifornia ogromny grant na ich ekologizację, w tym na instalację paneli słonecznych i baterii akumulatorów, więc Tesla może skorzystać z tych projektów przy ładowaniu Semi w tym miejscu. W końcu połowa zamówienia Pepsi na ciężarówki Tesla Semi jest opłacona z tej dotacji na zrównoważoną energię as well
Nie wiadomo, czy Tesla zdecyduje się na całkowicie niezależne stacje Semi Megacharger, jeśli i kiedy zacznie je budować wzdłuż głównych autostrad i na przystankach dla ciężarówek dalekobieżnych w całych Stanach Zjednoczonych. Jednym z pierwszych przykładów tej wizji będzie stacja Supercharger V4 z bateriami słonecznymi i podtrzymaniem bateryjnym Megapack w Yuma County w Arizonie. Pozwolenie dotyczy 40 stanowisk i dwóch instalacji solarnych o powierzchni 4500 stóp kwadratowych każda, oprócz stacji przechowywania akumulatorów Megapack wzdłuż Interstate 8 w drodze do Tucson
Te słoneczne zadaszenia w pozwoleniu są nadal w stanie wyprodukować tylko ułamek energii elektrycznej potrzebnej do stacji, jeśli zwykłe samochody Tesla są ustawione tam w kolejce, choć, nie mówiąc już o Semi, i może być nazywany tylko ładny początek na drodze do wizji Tesli niezależności ładowania.