Nowa Toyota Bozhi 4X pojawia się jako zmodernizowany elektryczny SUV bZ4X
Toyota wprowadziła na chiński rynek model Bozhi 4X eSUV w Chinach. Nowy model, zaprezentowany w listopadzie, jest pierwszym pojazdem pod marką Bozhi w ramach spółki joint venture Toyoty i Guangzhou Automobile Group (GAC). Jak sama nazwa wskazuje, ten pojazd elektryczny ma wiele podobieństw do Toyota bZ4Xz kilkoma ulepszeniami.
Bozhi 4X wykorzystuje tę samą platformę e-TNGA co bZ4X, z identycznymi wymiarami całkowitymi 4,690 x 1,860 x 1,650 mm (~ 185 x 73 x 65 cali). Podstawowa wersja 615 Air nowego SUV-a ma z przodu silnik o mocy 150 kW i maksymalnym momencie obrotowym 266,3 Nm, który przyspiesza od 0 do 50 km/h (~31 mph) w 3,8 sekundy; czas przyspieszenia od 0 do 100 km/h (~60 mph) nie został podany. Topowa wersja 560 Max z napędem na 4 koła ma silniki o mocy 80 kW z przodu i z tyłu, a czas przyspieszenia do 50 km/h wynosi 3,4 sekundy. Ta wersja posiada również X-MODE do wspomagania napędu na wszystkie koła podczas jazdy w terenie. Funkcja ta, zaprojektowana we współpracy z Subaru, zapewnia utrzymanie przyczepności w trudnych warunkach i pomaga na bardziej stromych odcinkach.
Wszystkie wersje mają trójskładnikowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 66,7 kWh, zapewniający maksymalny szacowany zasięg w chińskim cyklu testowym dla pojazdów lekkich (CLTC) wynoszący 615 km (~382 mile), taki sam jak bZ4X. 30-minutowe szybkie ładowanie prądem stałym zwiększy zasięg z 30% do 80%. Funkcje wewnętrzne obejmują 12,3-calowy ekran informacyjno-rozrywkowy z obsługą Apple CarPlay, Baidu CarLife+ i HUAWEI HiCar. Ponadto dostępne są funkcje bezpieczeństwa, w tym śledzenie pasa ruchu i asystent parkowania. Elektryczny SUV GAC-Toyota Bozhi 4X jest już dostępny u dealerów w Chinach, a jego ceny zaczynają się od 179 800 juanów (~25 190 USD). Wersja AWD 560Max kosztuje 238 800 juanów (~33 460 USD). Nie wiadomo, czy Toyota planuje wprowadzić tę ulepszoną wersję bZ4X na inne rynki.