Płatne narzędzie do skalowania i generowania klatek Lossless Scaling zostało zaktualizowane do wersji 3.1. Ta nowa aktualizacja wprowadza nową funkcję: Adaptive Frame Generation (AFG). Według twórców, będzie ona szczególnie przydatna w grach z miękkim lub twardym ograniczeniem liczby klatek na sekundę.
Dzięki tej nowej funkcji, bezstratne skalowanie można teraz ustawić tak, aby dynamicznie dostosowywało się do mnożników frakcji, umożliwiając grom z twardym lub miękkim ograniczeniem utrzymanie preferowanej liczby klatek na sekundę. Ta nowa funkcja, według deweloperówoferuje płynniejszą liczbę klatek na sekundę niż opcja stałego mnożnika klatek.
Choć brzmi to świetnie, ma pewne wady. Przy włączonej opcji Adaptive Frame Generation, Lossless Scaling będzie generować większość wyświetlanych klatek. Doprowadzi to do zwiększonego obciążenia GPU. Deweloperzy zauważają również, że może wystąpić niewielki spadek jakości obrazu, zwłaszcza w porównaniu z trybem tryb stałego mnożnika.
Nastąpi również niewielki wzrost opóźnienia, które według porównania udostępnionego przez twórców może być dwukrotnie większe niż bez żadnej technologii generowania klatek technologii generowania klatek bez technologii generowania klatek. Warto również zauważyć, że oprogramowanie wyłączy generowanie klatek, jeśli podstawowa liczba klatek na sekundę spadnie poniżej 10 FPS. Pomoże to zmniejszyć niepotrzebne obciążenie GPU i zapobiegnie nadmiernym artefaktom podczas ekranu ładowania.
Dla tych, którzy dopiero poznają Lossless Scaling, jest to w zasadzie alternatywa dla natywnego generowania klatek i skalowania w górę wprowadzonego przez AMD i Nvidię. Jednak biorąc pod uwagę, że nie jest to funkcja na poziomie sterownika, może nie prowadzić do lepszej ogólnej rozgrywki w porównaniu do Smooth Motion Nvidii lub AMD Fluid Motion Frames. Proszę obejrzeć załączony poniżej film, aby dowiedzieć się więcej.