Ankieta (przeprowadzona przez Mixed News) przeprowadzona przez The Game Developer Collective pokazuje, że twórcy gier nie dostrzegają potencjału rynku gier VR. 56% respondentów uważa, że rynek "obecnie spada lub znajduje się w stagnacji", a tylko 23% uważa, że wykazuje umiarkowany wzrost.
Spośród ankietowanych osób 53% stwierdziło, że nie chce uczyć się o rozwoju VR, a 13% stwierdziło, że nie chce tego robić przez następne sześć lat. Warto zauważyć, że Game Developer Collective nie podało liczby ankietowanych osób.
Jedynie 1% osób stwierdziło, że rynek mocno się rozwija, a 6% uważa, że ich firmy przejdą na rozwój VR w ciągu najbliższych 2 do 5 lat
Zapytani o to, czy wprowadzenie na rynek markowego produktu, takiego jak Apple Vision Pro, miało wpływ, 72% stwierdziło, że nie planuje rozpocząć tworzenia gier na headset Apple.
Według Statista, oczekuje się, że rynek AR i VR https://www.statista.com/outlook/amo/ar-vr/worldwide?currency=GBP wzrośnie w tempie 8,97% rocznie do 3 728 milionów użytkowników do 2029 roku. Przewiduje się, że w 2024 r. rynek wygeneruje przychód w wysokości 40,4 mld USD (37,4 mld EUR lub 31,8 mld GBP).