Nowa chińska grupa zadaniowa ds. akumulatorów półprzewodnikowych pozyskuje BYD i CATL, aby utrzymać pozycję lidera w branży pojazdów elektrycznych
Po udanej strategii znalezienia się w czołówce rewolucji pojazdów elektrycznych, Chiny chcą teraz stać się liderem w jej kolejnej fazie, tj bateria półprzewodnikowa.
Rząd zebrał ponad 200 interesariuszy z przemysłu, sektora publicznego i środowiska akademickiego, aby stworzyć China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform (CASIP).
BYD i CATL produkują baterie półprzewodnikowe
Chińska inicjatywa dotycząca baterii półprzewodnikowych angażuje dwie największe na świecie firmy produkujące baterie do pojazdów elektrycznych CATL i BYD. Państwo chce uruchomić cały komercyjny łańcuch dostaw do 2030 r., ponieważ chce utrzymać swoją obecną przewagę konkurencyjną w zakresie pojazdów elektrycznych.
"Chiny są światowym liderem w dziedzinie pojazdów napędzanych nową energią ze względu na zaawansowaną technologię akumulatorów" - powiedział szef China EV100, think tanku zajmującego się partnerstwem publiczno-prywatnym, który bada politykę przemysłową w zakresie pojazdów elektrycznych. "Musimy byćprzygotowani na ryzyko, że technologia akumulatorów półprzewodnikowych może obalić [naszą przewagę]" - dodał profesor Ouyang Minggao podczas ceremonii inauguracyjnej CASIP na Uniwersytecie Tsinghua.
Chiny obawiają się, że mogą pozostać w tyle za Japonią lub innymi krajami w zakresie badań i komercjalizacji baterii półprzewodnikowych. Japońskie firmy, takie jak Toyota, są największymi na świecie posiadaczami patentów na baterie półprzewodnikowe patentów na baterie półprzewodnikowe i Toyota planuje nawet wprowadzić na rynek pojazd elektryczny z ogniwami elektrolitowymi typu solid-state do 2027 roku.
Nie oznacza to jednak, że chińskie firmy stoją w miejscu, jeśli chodzi o plany produkcji akumulatorów półprzewodnikowych. Producenci pojazdów elektrycznych, tacy jak NIO, już sprzedają samochody z hybrydowym akumulatorem elektrolitowym typu ciało stałe-ciecz, podczas gdy ich sedan ET7 właśnie ukończył prawdziwy test jazdy z akumulatorem o mocy 150 kWh który zdołał pokonać 653 mile zasięgu na jednym ładowaniu.
W Chinach jest kilka firm, które również inwestują w fabryki akumulatorów półprzewodnikowych, a chińskie fabryki mają posiadać 500 GWh do 2030 roku. Istnieją nawet obawy dotyczące baterii półprzewodnikowych nadpodaż dlatego też chiński rząd zamierza zarządzać tym procesem, aby pozostać liderem w kolejnej dużej fazie rewolucji pojazdów elektrycznych.
W końcu udało mu się pokierować swoim przemysłem motoryzacyjnym tak, by stał się liderem w ciągu dekady, w wyniku czego zarówno największy na świecie producent pojazdów elektrycznych, jak i najwięksi producenci akumulatorów pochodzą z Chin.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon