Notebookcheck Logo

Nowa chińska grupa zadaniowa ds. akumulatorów półprzewodnikowych pozyskuje BYD i CATL, aby utrzymać pozycję lidera w branży pojazdów elektrycznych

ET7 ma wersję z hybrydową baterią półprzewodnikową (zdjęcie: NIO)
ET7 ma wersję z hybrydową baterią półprzewodnikową (zdjęcie: NIO)
Chiny uczyniły swój przemysł pojazdów elektrycznych największym na świecie, a teraz chcą zrobić to samo z akumulatorami półprzewodnikowymi. China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform (CASIP) zrzesza takie gwiazdy branży jak CATL i BYD.
E-Mobility

Po udanej strategii znalezienia się w czołówce rewolucji pojazdów elektrycznych, Chiny chcą teraz stać się liderem w jej kolejnej fazie, tj bateria półprzewodnikowa.

Rząd zebrał ponad 200 interesariuszy z przemysłu, sektora publicznego i środowiska akademickiego, aby stworzyć China All-Solid-State Battery Collaborative Innovation Platform (CASIP).

BYD i CATL produkują baterie półprzewodnikowe

Chińska inicjatywa dotycząca baterii półprzewodnikowych angażuje dwie największe na świecie firmy produkujące baterie do pojazdów elektrycznych CATL i BYD. Państwo chce uruchomić cały komercyjny łańcuch dostaw do 2030 r., ponieważ chce utrzymać swoją obecną przewagę konkurencyjną w zakresie pojazdów elektrycznych.

"Chiny są światowym liderem w dziedzinie pojazdów napędzanych nową energią ze względu na zaawansowaną technologię akumulatorów" - powiedział szef China EV100, think tanku zajmującego się partnerstwem publiczno-prywatnym, który bada politykę przemysłową w zakresie pojazdów elektrycznych. "Musimy byćprzygotowani na ryzyko, że technologia akumulatorów półprzewodnikowych może obalić [naszą przewagę]" - dodał profesor Ouyang Minggao podczas ceremonii inauguracyjnej CASIP na Uniwersytecie Tsinghua.

Chiny obawiają się, że mogą pozostać w tyle za Japonią lub innymi krajami w zakresie badań i komercjalizacji baterii półprzewodnikowych. Japońskie firmy, takie jak Toyota, są największymi na świecie posiadaczami patentów na baterie półprzewodnikowe patentów na baterie półprzewodnikowe i Toyota planuje nawet wprowadzić na rynek pojazd elektryczny z ogniwami elektrolitowymi typu solid-state do 2027 roku.

Nie oznacza to jednak, że chińskie firmy stoją w miejscu, jeśli chodzi o plany produkcji akumulatorów półprzewodnikowych. Producenci pojazdów elektrycznych, tacy jak NIO, już sprzedają samochody z hybrydowym akumulatorem elektrolitowym typu ciało stałe-ciecz, podczas gdy ich sedan ET7 właśnie ukończył prawdziwy test jazdy z akumulatorem o mocy 150 kWh który zdołał pokonać 653 mile zasięgu na jednym ładowaniu.

W Chinach jest kilka firm, które również inwestują w fabryki akumulatorów półprzewodnikowych, a chińskie fabryki mają posiadać 500 GWh do 2030 roku. Istnieją nawet obawy dotyczące baterii półprzewodnikowych nadpodaż dlatego też chiński rząd zamierza zarządzać tym procesem, aby pozostać liderem w kolejnej dużej fazie rewolucji pojazdów elektrycznych.

W końcu udało mu się pokierować swoim przemysłem motoryzacyjnym tak, by stał się liderem w ciągu dekady, w wyniku czego zarówno największy na świecie producent pojazdów elektrycznych, jak i najwięksi producenci akumulatorów pochodzą z Chin.

Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon

Ceremonia inauguracyjna CASIP (zdjęcie: Uniwersytet Tsinghua)
Ceremonia inauguracyjna CASIP (zdjęcie: Uniwersytet Tsinghua)

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 02 > Nowa chińska grupa zadaniowa ds. akumulatorów półprzewodnikowych pozyskuje BYD i CATL, aby utrzymać pozycję lidera w branży pojazdów elektrycznych
Daniel Zlatev, 2024-02-15 (Update: 2024-02-15)