Nowe amerykańskie przepisy dotyczące zużycia paliwa mogą znacznie zwiększyć popularność pojazdów elektrycznych i śmiertelnie zranić pickupy ICE
Podczas gdy adopcja pojazdów elektrycznych stale rośnie w ciągu ostatnich kilku lat, administracja Bidena wydaje się być nieugięta, aby jeszcze bardziej zwiększyć wskaźnik adopcji w ciągu następnej dekady, zgodnie z The New York Times. Rząd federalny ma nadzieję, że uda mu się to osiągnąć poprzez zaostrzenie przepisów dotyczących średniej korporacyjnej zużycia paliwa (CAFE), które nakazują producentom spełnienie określonych wymagań dotyczących zużycia paliwa lub grożą im kary finansowe.
Nowe amerykańskie przepisy dotyczące oszczędności paliwa zaproponowane przez administrację Bidena, za pośrednictwem NHTSA, wymagałyby od producentów samochodów poprawy średniej oszczędności paliwa o 2% rocznie w latach 2027-2032 dla pojazdów osobowych. Lekkie ciężarówki, które często obejmują SUV-y i pickupy https://www.notebookcheck.net/Cybertruck-in-final-Ford-F-150-camo-appears-on-the-streets.736812.0.htmlmusiałyby poprawiać się o 4% rocznie.
Według analityków nowe zmiany w standardach CAFE oznaczałyby, że producenci samochodów mogliby być zmuszeni do konwersji do 66% swojej rocznej sprzedaży na pojazdy elektryczne, jeśli chcą nadążyć. Jeśli nowe normy zostaną wdrożone - co nie jest bynajmniej pewne - średnia oszczędność paliwa w nowych samochodach musiałaby osiągnąć 58 mpg (25,6 km/l) do 2032 roku.
Efektem ubocznym tych nowych przepisów może być również powrót do mniejszych, bardziej wydajnych pojazdów na rynku amerykańskim, który od późnych lat 70-tych jest stale opanowany przez gigantyczne SUV-y i pickupy.
Weźmy również pod uwagę proponowane opłaty za masę pojazdów elektrycznych i nagle nie wydaje się nierozsądne wyobrażanie sobie, że Stany Zjednoczone mogą w końcu uzyskać dostęp do pojazdów takich jak nadchodzące Renault 5 EV, Volkswagen ID.2 lub kompaktowy Fiat 500e i 600e.
Kup osłonę kabla do ładowania pojazdów elektrycznych Cable Shield na Amazon.