Nowe ładowarki Superchargers Tesli o mocy 325 kW ładują Cybertrucka tylko o 90 sekund szybciej
Tesla ogłosiła niedawno, że wprowadza rozwiązanie tymczasowe, aby zmodernizować istniejące stacje Supercharger V4 ze starszymi szafami zasilającymi V3 do mocy 325 kW dopóki nie zostaną wyposażone w szafy V4 i szczytowe stawki 500 kW w 2025 roku.
Pojazd Tesli, który teoretycznie może skorzystać z tych szybkich prędkości ładowania, to Cybertruck, ponieważ jest to pierwszy i jedyny pojazd elektryczny z nowoczesną architekturą układu napędowego 800V. Główny inżynier Tesli, Lars Moravy, powiedział kiedyś, że Cybertruck można doładować w 18 minut minut na jednym z szybszych Superchargerów V4.
Po przybyciu do Europy Tesla oceniła je na 350 kW zgodnie z wcześniejszymi plotkami. Zaczęła jednak instalować nowe stosy z dłuższym kablem o mocy szczytowej 250 kW, ponieważ nadal były one zasilane przez stare szafy V3.
To samo wydarzyło się w Stanach Zjednoczonych, ale Tesla najwyraźniej uzyskała już niezbędne pozwolenia na użytkowanie i testy infrastruktury i zaczyna zwiększać prędkość ładowania w Superchargers V4 nawet przy użyciu szaf V3.
Niestety, około 20 doładowań V4, które mogą teraz zapewnić prędkość 325 kW, nadal nie ładuje Cybertrucka tak szybko, jak sugerowałaby jego architektura 800 V.
Jeden z właścicieli Cybertrucka przetestował go na jednej z nowych doładowarek o mocy 325 kW w Blaine, WA, co zaowocowało stosunkowo wolnym, 35-minutowym czasem ładowania do 80% naładowania. Podczas gdy Cybertruck rzeczywiście osiągnął szczytową prędkość 321 kW, było to tylko w sumie 6% dodatkowego naładowania, podczas gdy znacznie ważniejszy wskaźnik trwałego ładowania najwyraźniej nie zmienił się zbytnio.
Prędkości ładowania Cybertruck przy doładowaniu 325 kW
- 35 minut (do 80%)
- 10 minut (do 40%)
Patrząc na wskaźnik trwałego ładowania, łatwo zauważyć, dlaczego Cybertruck ładował się łącznie tylko o około półtorej minuty szybciej niż na ładowarkach V3 Supercharger lub ładowarkach innych firm o mocy 350 kW:
- 10%: 315 kW
- 14%: 321 kW (szczyt)
- 20%: 290kW
- 25%: 268kW
- 30%: 236kW
- 35%: 201kW
- 40%: 179kW
- 50%: 143 KW
- 60%: 113kW
- 70%: 91kW
- 80%: 95kW
Tesla po prostu nie może uzyskać baterii 4680 krzywej ładowania pomimo tego, że wydała oprogramowanie poprawkę i nieco poprawiła szybkość ładowania Cybertruck nie tak dawno temu. Aby elektryczny pickup z akumulatorem 4680 ładował się szybko, musi utrzymywać ładowanie 200 kW znacznie dłużej, a na pewno powyżej 50% naładowania.
To właśnie potrafią Hyundai i Kia, których samochody elektryczne są również zbudowane na platformie 800 V, ponieważ potrzebują około 20 minut, aby osiągnąć 80% naładowania na szybkiej ładowarce 350 kW.
Tesla, z jakiegoś powodu, nie jest jeszcze w stanie tego zrobić, a nadzieja jest taka, że gdy pojawią się 500 kW V4 Superchargers, Cybertruck może wreszcie być w stanie naładować się w mniej niż 20 minut.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 ' na Amazon
Źródło(a)
SawyerMerritt (X)