Nowe prawo w Kalifornii może wkrótce wymusić na producentach pojazdów elektrycznych ładowanie dwukierunkowe
Chociaż niektóre pojazdy elektryczne, takie jak Nissan Leaf i Kia Nero, oferują już pewien rodzaj dwukierunkowego ładowania, funkcja ta jest wciąż daleka od stania się głównym nurtem. Jednak Gavin Newsom właśnie podpisał nowe prawo, które może przyspieszyć proces dodawania tej funkcji do pojazdów elektrycznych, przynajmniej tych sprzedawanych w Kalifornii.
Według Electrek, dodanie dwukierunkowego ładowania z możliwością oddawania energii elektrycznej z powrotem do sieci lub przynajmniej do powerpacka używanego przez pojedyncze gospodarstwo domowe może przynieść solidne korzyści dla całego regionu. To samo źródło (link w sekcji Źródła) twierdzi, że
Powszechne wykorzystanie dwukierunkowego ładowania może prowadzić do ogromnych korzyści dla wydajności, odporności sieci i umożliwić znacznie większą penetrację wytwarzania energii elektrycznej ze źródeł odnawialnych.
Kalifornijska sieć energetyczna musi stawić czoła niezwykle wysokiemu zapotrzebowaniu, ponieważ zmiany klimatyczne zwiększają liczbę letnich dni, w których korzystanie z klimatyzacji staje się koniecznością dla większości firm i domów. Obecnie Kalifornia wykorzystuje elektrownie gazowe do radzenia sobie z okresami szczytowego zapotrzebowania, które generują najgorsze zanieczyszczenia spośród wszystkich metod produkcji energii dostępnych w tym stanie.
Problem z nowym prawem polega na tym, że na razie nie podano żadnego harmonogramu, więc może minąć kilka miesięcy lub co najmniej kilka lat, zanim sprawy zaczną zmierzać we właściwym kierunku. Ci, którzy już korzystają z pojazdów elektrycznych i mogą szukać ładowarki, mogą teraz skorzystać z 11% zniżki Amazon na ładowarkę Skysword Ⅱ Level 1-2 EV Charger z wtyczką NEMA 6-20 i adapterem NEMA 5-15, którą można nabyć za 159 USD zamiast 179 USD.