Nowe szczegóły Fisker Alaska potwierdzają kompaktowy pickup z zasięgiem 340 mil, ceną poniżej 50 tys. dolarów i zgrabnymi sztuczkami imprezowymi, a zdjęcia pokazują innowacyjne cechy konstrukcyjne
Podczas tego samego wydarzenia, na którym ogłoszono czterodrzwiowy elektryczny samochód GT Ronin fisker zaprezentował również elektrycznego pickupa Alaska opartego na tej samej platformie, co elektryczny SUV Ocean. Niedawno, Fisker ujawnił więcej szczegółów na temat Alaski, w tym jej zasięg, cenę początkową, osiągi i szereg ciekawych funkcji, z których niektóre odziedziczył po kompaktowym hatchbacku PEAR.
Zaczynając od najważniejszych informacji, Fisker Alaska będzie dostępny z akumulatorem o mocy 75 kWh lub 113 kWh, zapewniającym odpowiednio 230 mil (370 km) lub 430 mil (692 km) zasięgu. Układ napędowy będzie prawdopodobnie podobny do Oceana, co prawdopodobnie oznacza jednosilnikową konfigurację FWD w niższych wersjach i dwusilnikową konfigurację AWD w wyższych wersjach wyposażenia.
Dla porównania, podstawowy model Rivian R1T przejeżdża 231 mil (371,8 km) na akumulatorze o pojemności 105 kWh, co czyni Alaskę bardzo wydajną w porównaniu.
Podobnie, Fisker nie miał wiele do powiedzenia na temat mocy i momentu obrotowego Alaski, ale firma zdradziła, że czas przyspieszenia od 0 do 60 mil na godzinę wynosi od 3,9 do 7,2 sekundy, w zależności od danego wariantu. Chociaż Fisker nie podał dokładnych danych dotyczących masy, twierdzi, że chce, aby Alaska była najlżejszym elektrycznym pickupem na rynku.
Alaska będzie również pozornie nieco mniejsza niż inne elektryczne pickupy, z łóżkiem o długości 4,5 stopy (1,37 m) i całkowitą długością zaledwie 17,4 stopy (5,3 m) - około 0,7 stopy (21,3 cm) mniej niż Rivian R1T o długości 18,09 stopy (5,5 m) i prawie dwie stopy mniej niż Ford F-150 Lightning o długości 19,3 stopy (~ 5,9 m).
Aby zaradzić ograniczeniom przestrzeni bagażowej, Fisker wdrożył coś, co nazywa drzwiami Houdiniego, aby oddzielić łóżko ciężarówki od tylnej części pasażerskiej. Opuszczenie drzwi Houdini i spłaszczenie tylnych siedzeń zapewni właścicielom dodatkowe trzy stopy przestrzeni bagażowej do przewożenia bardzo długich przedmiotów. Otwarcie tylnej klapy tylnej jeszcze bardziej zwiększa tę przestrzeń, zwiększając ją do 9,2 stopy (2,8 m), gdy jest to absolutnie konieczne.
Fisker zamierza rozpocząć produkcję modelu Alaska w pierwszym kwartale 2025 r., a dostawy rozpoczną się jeszcze w tym samym roku. Ponadto Alaska będzie produkowana w Stanach Zjednoczonych, więc powinna kwalifikować się do federalnych zachęt podatkowych dla pojazdów elektrycznych.
Kup Splash N Color EV Cable Pass Through Garage Door Protector & Charging Holder na Amazon.