Nowe wideo terenowe Tesli Cybertruck ujawnia szkicowy podjazd pod schody Hollister Hill Stair Step
W zeszłym miesiącu informowaliśmy o tym, że Tesla Cybertruck został zauważony wypróbowującego nachylenie Stair Step w Hollister Hills SRVA (State Vehicular Recreation Area). Niedawno na stronie pojawił się nowy zestaw filmów z tego samego dnia, na których widać, jak elektryczny pickup pokonuje przeszkodę.
Podczas gdy Cybertruck pokonuje schody bez większych problemów, można uzyskać pewne informacje na temat osiągów pojazdu elektrycznego w terenie. Na początek, w porównaniu do innych SUV-ów i pickupów gotowych do jazdy w terenie, zawieszenie Cybertrucka wydaje się dość sztywne i mało responsywne - szczególnie jak na pojazd, o którym dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, twierdzi, że "musi skopać tyłek w Baja"
Gdy Tesla wspina się po zakurzonych stopniach, pojazd kołysze się i odbija z boku na bok, zamiast wygładzać nierówności. Może to być spowodowane tym, że zawieszenie pneumatyczne jest najwyższe, ale może to być również spowodowane tym, że Cybertruck używa raczej zawieszenia wyglądającego na pieszego sprzęt, który z założenia nie pozwala na dużą elastyczność.
System kontroli trakcji, który prawdopodobnie jest testowany i dostrajany w klipie, wydaje się mieć trudności z radzeniem sobie z przeszkodami, ponieważ Cybertruck początkowo wykazuje dość duży poślizg kół na początku wzniesienia. Aby być uczciwym, koła wydają się mieć znacznie większy nacisk niż typowy off-roader, a opony są wyraźnie bardziej zorientowane na drogę.
Warto również zauważyć, że chociaż ten prototyp Cybertruck był "kandydatem do premiery", co oznacza, że powinien korzystać z ostatecznego oprzyrządowania linii produkcyjnej, jest prawdopodobne, że inżynierowie testujący elektrycznego pickupa wciąż dopracowują elektroniczne aspekty pojazdu. Rzeczy takie jak kontrola trakcji, elektroniczne zawieszenie i reakcja przepustnicy są sterowane elektronicznie i mogą się drastycznie zmienić po wprowadzeniu poprawek do oprogramowania - tak jak ostatnio zrobił to Rivian poprzez aktualizację OTA dla R1T i R1S.
Biorąc pod uwagę spodziewaną masę Cybertrucka wynoszącą około 6900 funtów, należy się spodziewać, że dostrojenie zawieszenia pod kątem osiągów terenowych i komfortu może być wyzwaniem. To powiedziawszy, filmy z podobnie ciężkiego Rivian R1T biorącego udział w tym samym kursie Stair Step zostały opublikowane w Internecie, ujawniając bardziej kontrolowany, płynniejszy podjazd - poza sporadycznymi obrotami kół. Cybertruck jest również zdeklasowany przez inne pojazdy, takie jak 2004 GMC Canyonktóry w filmie opublikowanym w serwisie YouTube wczołgał się na zbocze bez większego zamieszania.
Dopiero okaże się, jak Cybertruck sprawdzi się jako ciężarówka robocza lub terenówka, ale Elon Musk wydaje się chcieć, aby pojazd był wszechstronnym pojazdem. Tesla zaplanowała dostawę Cybertrucka na 30 listopada, więc przed końcem roku możemy dobrze przyjrzeć się temu, do czego pojazd elektryczny jest naprawdę zdolny na drodze i poza nią.
Tesla Cybertruck tested off-road at Hollister Hill RSVA ????️ pic.twitter.com/8kDsyCSWbt
— Dima Zeniuk (@DimaZeniuk) November 10, 2023
I can’t wait to see how my Cybertruck will handle the stairs!! #Rivian #R1T #EV #OffRoad #Tesla #Cybertruck https://t.co/2GXwANHTbN pic.twitter.com/K14vsQWqmy
— The Kilowatts ????⚡️ (@klwtts) September 13, 2023