Notebookcheck Logo

Nowy BYD Seal obniża cenę Tesli Model 3, ponieważ po raz pierwszy oferuje układ napędowy 800 V i LiDAR

bYD Seal 2025 jest wyposażony w LiDAR jako technologię wspomagającą kierowcę (źródło zdjęcia: BYD)
bYD Seal 2025 jest wyposażony w LiDAR jako technologię wspomagającą kierowcę (źródło zdjęcia: BYD)
BYD właśnie zaprezentował odświeżony elektryczny sedan Seal 2025, a jego specyfikacja i zakres cenowy pokazują, dlaczego Uber zamówił pojazdy elektryczne BYD zamiast Tesli dla swojej floty ride-share.
E-Mobility

Kiedy Uber ogłosił, że zamówi 100 000 BYD dla swojej globalnej floty, podobnie jak giganci wynajmu, tacy jak Hertz pozbywają się własnych pojazdów elektrycznych Tesla, ruch ten mógł wzbudzić pewne wątpliwości.

Nowy znak BYD Seal sedan, który został właśnie zaprezentowany, mówi jednak wiele o tym, dlaczego globalne floty wynajmu mogły znaleźć nowego ulubieńca EV.

Po pierwsze, nawet najdroższy BYD Seal AWD 2025 kosztuje równowartość 33 460 USD, czyli tylko o tysiąc więcej niż najtańszy Tesla Model 3 RWD w Chinach o najkrótszym zasięgu. Nie jest zaskoczeniem, że BYD może pokonać przedział cenowy Tesli, ponieważ jest pionowo zintegrowanym producentem, który produkuje własne baterie, ale jego sedan wyróżnia się również w porównaniu specyfikacji.

Wszystkie cztery nowe wersje Seal są zbudowane z nowoczesnym układem napędowym 800 V i na najnowszej platformie BYD e-Platform 3.0 Evo, która zapewnia szybsze ładowanie i zoptymalizowaną wydajność. Z drugiej strony, nawet topowa wersja Tesli Model 3 Performance nadal wykorzystuje starzejący się układ napędowy 400V.

Topowe wykończenie BYD AWD z 2025 roku, a także jeden model RWD, mają teraz nawet LiDAR po raz pierwszy w pojeździe BYD, ponieważ są również wyposażone w system autonomicznej jazdy DiPilot 300. Oferuje on nawigację od punktu do punktu zarówno na autostradzie, jak i na drogach miejskich, podobnie jak opcja FSD Tesli, która opiera się wyłącznie na danych z kamery.

Foki 2025 oferują zasięg do 650 km (404 mil) CLTC z akumulatorem o pojemności do 80,64 kWh i przyspieszenie 0-62 mph w 3,8 sekundy dla topowego modelu AWD. Jest to nieco wolniej niż 3,1 sekundy, które Model 3 Performance jest w stanie osiągnąć za cenę o 40% wyższą.

W rzeczywistości nawet najtańszy BYD Seal RWD za 24 500 USD, który podcina podstawową cenę Modelu 3 RWD o 30%, może przyspieszyć szybciej niż najtańsze wykończenie Tesli. Za 2 000 USD więcej, czyli 20% mniej niż najtańszy Model 3, można również uzyskać BYD Seal o większym zasięgu na jednym ładowaniu.

Podany zasięg 650 km (404 mil) dotyczy oczywiście chińskiego cyklu CLTC, który jest obecnie najbardziej hojny w porównaniu z ocenami EPA o co najmniej 25%. To w dużej mierze wyjaśnia drastyczną różnicę w zasięgu w stosunku do tego, co jest wymienione dla Tesli w USA.

W każdym razie, BYD Seal 2025 zapowiada się lepiej i taniej niż cokolwiek, co Tesla może rzucić na niego w Chinach, a to może jeszcze bardziej zwiększyć lukę w sprzedaży między nimi.

Proszę kupić uniwersalną ładowarkę do pojazdów elektrycznych Tesla z podwójną wtyczką na Amazon

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 08 > Nowy BYD Seal obniża cenę Tesli Model 3, ponieważ po raz pierwszy oferuje układ napędowy 800 V i LiDAR
Daniel Zlatev, 2024-08-11 (Update: 2024-08-11)