Nowy Chevrolet Bolt prawdopodobnie porzuci subkompaktową klapę na rzecz nadwozia SUV-a typu crossover, ponieważ GM potwierdza akumulatory LFP i platformę Ultium
Podczas gdy nabywcy pojazdów elektrycznych otrzymali cios, gdy Chevrolet ogłosił, że że zaprzestanie produkcji modelu Bolt EV do końca 2023 r., nadzieja została przywrócona, gdy marka należąca do General Motors ogłosiła, że to, co kiedyś było przystępnym cenowo EV będzie powracać w nadchodzących latach w nadchodzących latach.
Teraz, w rozmowie telefonicznej na temat wyników za trzeci kwartał (za pośrednictwem CarBuzz), prezes GM, Mary Barra, potwierdziła szereg szczegółów dotyczących Chevroleta Bolt nowej generacji. Przede wszystkim Barra potwierdziła, że nowy Bolt EV będzie pierwszym pojazdem w Ameryce Północnej zbudowanym na platformie Ultium, który będzie wykorzystywał akumulatory LFP. Baterie LFP są nie tylko generalnie tańsze w produkcji, ale GM już zakupił ogniwa, o których mowa, co skutkuje zmniejszeniem kosztów i czasu badań i rozwoju.
Chevrolet zamierza również wyposażyć nowego Bolta w większy zasięg, szybsze ładowanie i więcej wygodnych funkcji dla użytkowników końcowych.
Ponadto, co być może ważniejsze dla wielu potencjalnych nabywców Bolta, GM potwierdził, że Bolt nowej generacji będzie dzielił wiele komponentów znalezionych w Bolcie EUV, który wcześniej był kompaktową wersją crossovera Bolta. Najwyraźniej oznacza to, że linia Bolt porzuci swoją subkompaktową formę hatchbacka na rzecz nadwozia SUV-a typu crossover.
Wygląda na to, że GM koncentruje się na nowym Bolcie, aby obniżyć koszty i maksymalnie skrócić czas rozwoju. Łącząc platformę Ultium, którą można łatwo dostosować do wielu kształtów i rozmiarów pojazdów, ze znaną chemią akumulatorów i istniejącymi częściami z Bolta EUV, GM twierdzi, że może wejść na rynek z Boltem nowej generacji co najmniej dwa lata wcześniej niż wcześniej przewidywano.
To ostatnie twierdzenie jest nieco mgliste, ponieważ GM nie wspomniał wcześniej o harmonogramie rozwoju zaktualizowanego Bolta, ale wskazanie obniżonych kosztów jest prawdopodobnie pozytywne zarówno dla przeciętnego nabywcy samochodu, który chce wejść do pojazdów elektrycznych, jak i dla całej branży pojazdów elektrycznych.