Notebookcheck Logo

Nowy Model Y ma cylinder hamulcowy w całości kontrolowany przez FSD AI, ponieważ Tesla zwiększa hamowanie odzyskowe

Jeden z głównych cylindrów hamulcowych Modelu Y Juniper jest w całości kontrolowany przez sztuczną inteligencję (źródło zdjęcia: Tesla)
Jeden z głównych cylindrów hamulcowych Modelu Y Juniper jest w całości kontrolowany przez sztuczną inteligencję (źródło zdjęcia: Tesla)
Jednym ze sposobów, w jaki Tesla zwiększyła wydajność nowego odświeżonego Modelu Y Juniper, aby uzyskać większy zasięg z akumulatora o tej samej pojemności, był przeprojektowany układ hamulcowy, który teraz zapewnia większą regenerację podczas naciskania pedału.
E-Mobility

Kiedy Tesla ogłosiła odświeżenie Modelu Y Juniper z 2026 roku, reklamowała dłuższy zasięg zasięg na jednym ładowaniu, osiągnięty dzięki zwiększeniu wydajności poboru mocy elektrycznego SUV-a.

Oprócz oszczędności w zużyciu energii, Tesla wymieniła niższy współczynnik oporu powietrza i lepszą aerodynamikę nadwozia i hamulców jako przyczyny wzrostu wydajności, który przyniósł o 5% większy zasięg na ładowaniu z tego samego akumulatora.

Tesla wyposażyła Model Y facelift w zupełnie nowy układ hamulcowy ze zredukowanymi https://x.com/teslaownersSV/status/1887190592108781761 który jest lżejszy, bardziej kompaktowy i po raz pierwszy posiada dwa niezależne cylindry hydrauliczne.

Według głównego inżyniera Tesli, Larsa Moravy'ego, układ hamulcowy Modelu Y Juniper ma teraz dwa główne cylindry, a kierowca jest odpowiedzialny tylko za jeden z nich.

Drugi cylinder naciska hamulce, gdy samochód jedzie na Autopilocie lub FSD, dzięki czemu pedał hamulca nie porusza się, gdy samochód jedzie sam. Tak więc podczas sesji FSD hamulce Modelu Y są całkowicie kontrolowane przez komputer HW4, który wykorzystuje algorytmy sztucznej inteligencji do decydowania, kiedy i jak zwolnić oraz ile energii odzyskać dzięki hamowaniu odzyskowemu, podczas gdy pedał wewnątrz kabiny pozostaje nieruchomy.

Odświeżony Model Y Juniper wykorzystuje więcej hamowania odzyskowego za pomocą silnika elektrycznego niż hamowania ciernego za pomocą cylindra i klocków hamulcowych w porównaniu z innymi samochodami Tesli. W zależności od siły, z jaką kierowca naciska pedał hamulca, Model Y rozpoczyna teraz od hamowania odzyskowego i zwiększa udział hamowania ciernego tylko wtedy, gdy wymaga tego sytuacja, zamiast w większości korzystać z hamowania ciernego, maksymalizując w ten sposób odzyskiwanie energii Juniper refresh i jego wydajność.

Ponadto istnieje nowy tryb hamowania odzyskowego, który można znaleźć w ustawieniach Modelu Y facelift w opcji Reduced Deceleration. Według Tesli"dostosowuje on szybkość zwalniania pojazdu po zwolnieniu pedału przyspieszenia", dodając do tego więcej odzyskiwania energii.

Jednocześnie nie ma to wpływu na reakcję pedału hamulca, ponieważ przekazywanie między zwiększoną regeneracją a zmniejszonym udziałem hamowania ciernego w wysiłku hamowania jest teraz płynne i płynne, więc wyczucie pedału nie uległo zmianie, chwali się Tesla.

Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon

Źródło(a)

Tesla (X)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Nowy Model Y ma cylinder hamulcowy w całości kontrolowany przez FSD AI, ponieważ Tesla zwiększa hamowanie odzyskowe
Daniel Zlatev, 2025-03- 5 (Update: 2025-03- 5)