Notebookcheck Logo

Nowy akumulator sodowo-jonowy do komercyjnych pojazdów elektrycznych ładuje się szybciej i oferuje gęstość energii LFP

Pierwsza generacja akumulatorów sodowo-jonowych HiNa już zasila samochody elektryczne JAC. (Źródło zdjęcia: JAC)
Pierwsza generacja akumulatorów sodowo-jonowych HiNa już zasila samochody elektryczne JAC. (Źródło zdjęcia: JAC)
HiNa, jeden z pionierów w dziedzinie akumulatorów sodowo-jonowych, zaprezentował swój najnowszy produkt dla pojazdów elektrycznych, nazwany ogniwem Haixing, podczas wydarzenia prasowego, które odbyło się 28 marca. Akumulatory sodowo-jonowe z tej serii dostępne są w czterech różnych wersjach, o gęstości energii zbliżonej do ogniw LFP.
E-Mobility

HiNa, jeden z producentów akumulatorów sodowo-jonowych, którego ogniwa zasilają już pojazdy elektryczne, ogłosił najnowszą generację akumulatorów Na-ion.

Tak zwane ogniwa Haixing są przeznaczone dla komercyjnych flot pojazdów elektrycznych i są dostępne w kilku wersjach akumulatorów o nazwach K150, K210, K280 i K350, prawdopodobnie w oparciu o ich pojemność.

Jak można się spodziewać, akumulatory sodowo-jonowe K150 i K210 są przeznaczone dla pojazdów elektrycznych, które muszą pokonywać stosunkowo krótkie dystanse, podczas gdy wyższe liczby są przeznaczone dla pojazdów elektrycznych, które odbywają dłuższe podróże logistyczne.

HiNa już dostarcza akumulatory sodowo-jonowe do kompaktowych samochodów elektrycznych, takich jak Jiwei 3 wyprodukowany przez JAC, jedną ze spółek joint venture Volkswagena w Chinach. Akumulator sodowo-jonowy w Jiwei 3 oferuje niewielką pojemność 23 kWh, stąd zasięg tylko około 230 km w lokalnym cyklu CLTC.

Gęstość energii akumulatora sodowo-jonowego HiNa

Akumulator w Jiwei 3 jest wykonany z poprzedniej generacji cylindrycznych ogniw sodowo-jonowych HiNa 32140 o gęstości energii 140 Wh/kg.

Nowe baterie Na-ion mają jednak gęstość energii 165 Whkg, co stawia je na równi z ogniwami LFP, które znajdują się we wszystkim, od 145 W powerbanków Ugreen po pojazdy elektryczne na rynku masowym.

Dla porównania, podstawowy RWD Tesla Model 3, który został wycofany na rynku amerykańskim, ponieważ jego baterie CATL sprawiały, że nie kwalifikował się do federalnej ulgi podatkowej, posiada ogniwa o gęstości energii 125 Wh/kg.

Dlatego też nowy akumulator sodowo-jonowy HiNa Haixing do komercyjnych pojazdów elektrycznych może stać się kamieniem milowym, jeśli chodzi o popularyzację technologii ogniw Na-ion.

Koszty i szybkość ładowania

HiNa twierdzi, że jej akumulatory sodowo-jonowe są o 30%-40% tańsze w produkcji niż akumulatory litowe. Co więcej, najnowsze ogniwa Na-ion firmy Haixing mogą ładować się bardzo szybko, osiągając pełne naładowanie w mniej niż 25 minut.

Utrzymują one również stabilne tempo rozładowywania w temperaturach od -40°C do 45°C (od -40°F do 113°F), podczas gdy pakiety mogą być szybko ładowane przez cały czas i nadal oferują dobre zachowanie pojemności po 8000 cykli, podaje HiNa.

Firma produkująca akumulatory posiada fabrykę na poziomie GWh i twierdzi, że jest gotowa zapewnić"większą wydajność przy znacznie niższych kosztach", co będzie ważnym wyróżnikiem, biorąc pod uwagę docelową kategorię nowych akumulatorów sodowo-jonowych w komercyjnych flotach pojazdów elektrycznych.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 03 > Nowy akumulator sodowo-jonowy do komercyjnych pojazdów elektrycznych ładuje się szybciej i oferuje gęstość energii LFP
Daniel Zlatev, 2025-03-29 (Update: 2025-03-29)