Toyota zaprezentowała na stronie https://newsroom.toyota.eu/world-debut-of-the-all-new-battery-electric-toyota--c-hr/ c-HR+, nowy pojazd elektryczny na baterie. Model ten jest opisywany jako elektryczne coupe-SUV, z konstrukcją opartą na połączeniu hybrydy plug-in C-HR i koncepcyjnego kompaktowego SUV-a C-HR+ Kompaktowego SUV-a. Firma zauważa, że symbol "+" w nazwie oznacza wszechstronność.
Toyota C-HR+ jest zbudowana na platformie e-TNGA BEV, a klienci mają do wyboru napęd na przednie koła (FWD) i napęd na wszystkie koła (AWD) oraz akumulatory o mocy 57,7 kWh i 77 kW. Toyota twierdzi, że wersja AWD, dostępna tylko z większą baterią, będzie jednym z najmocniejszych modeli w europejskiej ofercie; ma do 343 koni mechanicznych DIN (252 kW), przyspieszając od 0 do 100 km (~ 62 mph) w 5,2 sekundy. Dla porównania, model FWD z akumulatorem 57,7 kWh zapewnia 167 DIN KM (123 kW), a wariant z akumulatorem 77 kWh oferuje 224 DIN KM (165 kW).
Samochody elektryczne są standardowo wyposażone w ładowarkę o mocy 11 kW, z opcją 22 kW dostępną w wersji High. Według firmy, zasięg WLTP wynosi do 600 km (~373 mil), choć wymagane są dalsze testy. Inne standardowe funkcje obejmują monitor martwego pola i adaptacyjne światła drogowe, a wersja High oferuje również asystenta parkowania i panoramiczny monitor widoku.
Model ma 4 520 mm długości i 2 750 mm rozstawu osi, co pozwala na przestronną kabinę z bagażnikiem o pojemności 416 litrów. Wewnątrz znajduje się 14-calowy wyświetlacz multimedialny, dwie bezprzewodowe ładowarki do smartfonów z portami USB z tyłu oraz panoramiczny dach. Ponadto użytkownicy będą mogli monitorować swój pojazd za pośrednictwem aplikacji MyToyota. Toyota C-HR+ zostanie wprowadzona na niektóre rynki europejskie jeszcze w tym roku, a pełne wdrożenie w tym regionie zaplanowano na 2026 rok. Jednak firma nie ujawniła jeszcze cen swojego nowego pojazdu elektrycznego. Toyota również niedawno ogłosiła odświeżenie modelu bZ4X.