New Toyota CEO remains committed to hydrogen and hybrids despite recent shift to electric vehicles ↺
Toyota zasłużyła już sobie na reputację powolnej, jeśli chodzi o pojazdy elektryczne, a wielu miało duże nadzieje, że niedawna zmiana w zarządzaniu firmą zmieni to na lepsze. Podczas gdy w Toyocie wieją wiatry zmian, nowy dyrektor generalny firmy udzielił niedawno wywiadu dla Autocar (za pośrednictwem Motor1), który wskazuje, że minie trochę czasu, zanim zobaczymy, jak dominacja, jaką Toyota wykazuje na tradycyjnym rynku motoryzacyjnym, przekłada się na jej ofertę elektryczną.
Zapytany o pojazdy elektryczne, szef Toyoty miał wiele do powiedzenia, ale sedno sprowadza się do strategii, która obejmuje wiele podejść, od pojazdów akumulatorowo-elektrycznych i hybryd po pojazdy napędzane wodorem. Podczas gdy gigant motoryzacyjny będzie nadal umacniał swoją pozycję w przestrzeni BEV, z dziesięcioma modelami elektrycznymi planowanymi do 2026 roku, będzie również nadal produkował wysokiej jakości pojazdy hybrydowe i prowadził badania nad wodorowymi ogniwami paliwowymi i spalaniem wodoru.
Toyota była wielkim zwolennikiem baterii półprzewodnikowych https://www.notebookcheck.net/Solid-state-EV-batteries-without-expensive-lithium-made-possible-by-magnesium-conductivity-breakthrough.638783.0.html - Być może zbyt długo czekała na rozwój technologii, zanim zdecydowała się na elektryfikację swojej floty - ale dyrektor generalny przyznaje, że technologia ta jest wciąż w fazie rozwoju.
Trwałość jest nadal ogromnym wyzwaniem. Ale jeśli przejdziemy przez ten punkt, wydajność energetyczna będzie naprawdę fantastyczna. Jesteśmy na tym etapie - ale wciąż potrzebujemy trochę czasu.
Podobne zdanie ma on na temat syntetycznych e-paliw, których wydajność nie jest jeszcze wystarczająca, by stały się one realną opcją. Zamiast opracowywać dziesiątki pojazdów elektrycznych, takich jak Kia, BYD i Tesla toyota skupi się na wartości, a nie na różnorodności. Sato nalega, aby przed wprowadzeniem jakiegokolwiek pojazdu na rynek Toyota rozważyła, w jaki sposób samochód wpłynie na klientów i środowisko.
Biorąc pod uwagę to stanowisko, ma sens, że firma bada wiele opcji. Na przykład hybrydowa Toyota Prius typu plug-in ma wystarczający zasięg elektryczny, aby obsłużyć 90% podróży przeciętnego kierowcy przy zerowej emisji spalin - 90% wszystkich podróży samochodem w USA jest krótszych niż 20 mil, a Prius ma zasięg 44 mil.
Nie wiadomo jednak, czy ta rozproszona strategia opłaci się Toyocie. Już w 2022 roku Toyota sprzedała 26 000 BEV w ubiegłym roku, ale nowy dyrektor generalny zamierza osiągnąć roczną sprzedaż pojazdów elektrycznych na poziomie 3,5 miliona sztuk rocznie - liczba, która z pewnością przywróciłaby ją do czołówki.
Kup The Toyota Way, Second Edition: 14 zasad zarządzania od największego producenta na świeciena Amazon.