Nowy e-gravel Rotwild R.R275 X jest wyposażony w eAssist, przycisk Boost i elektroniczną zmianę biegów
Po prezentacji nadchodzącego e-MTB R.X1000 i e-crossovera R.C.1000, Rotwild zaprezentował kolejny nowy e-rowerrotwild zaprezentował swój kolejny nowy e-rower, R.R275 X. Tym razem jest to e-gravel, pierwszy w swoim rodzaju z eAssist, nowo opracowaną koncepcją, która została wprowadzona jesienią. Skupiono się tutaj na własnej mocy biomechanicznej rowerzysty jako głównym źródle napędu, dyskretnie i stale wspieranym przez zintegrowaną jednostkę napędową (IPU).
Dzięki nowemu e-rowerowi szutrowemu producent stara się sprostać swojemu twierdzeniu o "innowacjach technicznych poprzez sportowe ambicje i doskonały design" R.R275 X to sportowy e-rower z duchem roweru wyścigowego, który jest przede wszystkim domem na asfalcie, ale poradzi sobie również na leśnych ścieżkach, szutrze lub szlakach. E-gravel charakteryzuje się między innymi przyciągającym wzrok designem, który obejmuje zintegrowane światła drogowe o mocy 1000 lumenów i tylne światło. Prześwit opony wynosi 50 mm.
Nowy e-gravel Rotwild R.R275 jest wyposażony w silnik HPR50 firmy TQ o momencie obrotowym do 50 Nm. Jego moc wyjściowa wynosi 250 W, przy czym moc można zwiększyć o 300 W na krótkie serie lub do 30 sekund za pomocą przycisku Boost po lewej stronie kierownicy. Zintegrowany akumulator ma pojemność 252 Wh i można go opcjonalnie rozszerzyć o wzmacniacz zasięgu 160 Wh.
Nowy Rotwild R.R275 X jest dostępny w dwóch różnych konfiguracjach wyposażenia, a mianowicie
Pro i Ultra. Różnią się one między innymi kołami, oba wykonane z włókna węglowego (od specjalisty Xentis) o średnicy 28 cali, 622 mm i 25 mm dla wymiarów wewnętrznych, a także wbudowanymi biegami, każdy z przełożeniami 1x12. Pro korzysta z serii Shimano GRX, a Ultra z elektronicznego SRAM Force AXS. Rotwild R.R275 X Pro został wyceniony na 8999 EUR (~9600 USD), a wersja Ultra na 11 999 EUR (~12 800 USD).