Pomimo swojej przewagi jako jednego z największych producentów samochodów, Toyota nie rozpaliła świata swoim programem elektryfikacji. Jednak fortuna japońskiej firmy może się odwrócić wraz z premierą elektrycznego SUV-a o wartości 15 000 USD w Chinach. Model bZ3X zebrał 10 000 zamówień w ciągu zaledwie jednej godziny, powodując awarię systemu.
Nowy budżetowy SUV, oficjalnie znany jako Bozhi 3X, został wprowadzony na rynek przez spółkę joint venture z Guangzhou Automobile Group (GAC). Przedsprzedaż rozpoczęła się pod koniec ubiegłego roku.
Toyota oferuje bZ3X w dwóch wariantach. Najtańsza wersja to "non-smart", która ma pięć wersji wyposażenia i zaczyna się od 109 800 juanów (15 000 USD). Wersja "smart" ma cenę bazową 149 800 juanów (20 500 USD).
Najwyższa wersja "smart" jest wyposażona w akumulator LFP o mocy 67,92 kWh i oferuje zasięg 379 mil (standard CLTC). Najtańsza wersja obiecuje do 267 mil między ładowaniami i czerpie energię z akumulatora LFP o mocy 50,03 kWh.
Chiński bZ3X oferuje interesującą technologię pomimo niskiej ceny. Wewnątrz znajduje się 14,6-calowy system informacyjno-rozrywkowy i 8,8-calowy wyświetlacz kierowcy z funkcją rozpoznawania głosu. Inne funkcje obejmują dwuramienną kierownicę wielofunkcyjną, procesor NVIDIA Drive AGX Orin X i 25 zaawansowanych systemów wspomagania kierowcy (ADAS).