Nowy proces gigacastingu Tesli ma obniżyć koszty produkcji, ale krytycy wyrażają obawy dotyczące niezawodności części i wysokich kosztów napraw
Od samego początku inni producenci samochodów starali się powtórzyć sukces Tesli w zakresie gigacastingu, aby obniżyć koszty montażu i produkcji oraz ogólną złożoność pojazdu. Niedawno źródła zbliżone do sprawy ujawniły Reuters że Tesla jest bliska ponownego przyspieszenia z gigacasting który może pozwolić producentowi pojazdów elektrycznych na odlewanie całego podwozia pojazdu jako jednej części.
Zaktualizowany proces gigacastingu teoretycznie zastąpiłby ponad 400 pojedynczych części jednym odlewem. Ten nowy proces jest uważany za kluczowy dla modułowego procesu "unboxed" firmy, w którym pojazd byłby produkowany jako szereg podzespołów i łączony ze sobą. Proces "unboxed" będzie prawdopodobnie kluczem do oczekiwanej ceny 25 000 USD za nadchodzący Tesla Model 2.
Proces gigacastingu Tesli i wynikające z niego redukcje kosztów wywołały poważne fale w branży motoryzacyjnej, a wielu innych producentów OEM bada obecnie, jak powielić ten proces na własnych liniach montażowych. W skrócie, Tesla wykorzystuje gigacasting do zmniejszenia liczby części w zestawieniu materiałów poprzez odlewanie większych części jako pojedynczych elementów, co znacznie obniża koszty produkcji i montażu.
Podczas gdy zmniejszenie listy części i czasu montażu z pewnością znacznie obniży koszty produkcji, nie brakuje sceptyków , którzy przytaczają obawy dotyczące o spójność części, trwałość i koszty napraw. Obawy te nie są całkowicie bezpodstawne i zostały wzmocnione wraz z pojawieniem się raportów na temat zaktualizowanego procesu gigacastingu. Istnieje więcej niż kilka raportów pływających wokół o dużych pęknięciach i uszkodzonych komponentach w częściach wyprodukowanych w oryginalnym procesie gigacastingu.
Kolejną kwestią, którą należy wziąć pod uwagę, mówiąc o gigacastingu, są kwestie związane z naprawą. Podczas gdy zwykła stalowa rama składająca się z wielu połączonych ze sobą części może być często naprawiona poprzez wymianę uszkodzonego elementu, nie jest to oczywiście możliwe w przypadku monolitycznego podwozia. Miejmy nadzieję, że obietnice modułowości procesu unboxed pozwolą na niedrogie naprawy, w przeciwnym razie cała wymiana podwozia może być konieczna w przypadku zwykłej stłuczki.
Kup samochód wyścigowy Hot Wheels RC w skali 1:64 Tesla Cybertruck sterowany radiowo na Amazon.