Nowy projekt ustawy ma sprawić, że wszystkie pojazdy elektryczne w USA będą natychmiast kwalifikować się do otrzymania dotacji federalnych
Kilku członków Kongresu wsparło ustawę, która zawiesza rygorystyczne wymagania, które producenci samochodów muszą spełniać, aby ich pojazdy elektryczne kwalifikowały się do ulgi podatkowej w wysokości 7 500 USD, wprowadzonej ponownie wraz z ostatnią ustawą o redukcji inflacji. Złożona przez kongresmenkę Terri Sewell, tak zwana Affordable Electric Vehicles for America Act ma na celu zasadniczo odroczenie wszystkich wymogów kwalifikowalności made-in-US o trzy lata. Według przedstawiciela Emanuela Cleavera (MO-05), jednego ze współautorów ustawy:
Nasza ustawa podejmuje ważne kroki, aby historyczne ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych uchwalone w ustawie o redukcji inflacji były natychmiast dostępne dla konsumentów, zwłaszcza pracujących i należących do klasy średniej Amerykanów, którzy chcieliby kupić pojazd elektryczny, ale potrzebują do tego kredytu federalnego. Podczas gdy koncerny naftowe nalegają na kontynuowanie swoich niebotycznych cen dla amerykańskich rodzin na stacjach benzynowych, te ulgi podatkowe oferują ciężko pracującym Amerykanom natychmiastową i znaczącą pomoc finansową, aby pomóc im w zakupie pojazdu, który jest lepszy zarówno dla środowiska, jak i ich portfeli. Ta ustawa byłaby wielkim zwycięstwem dla konsumentów, pracowników przemysłu motoryzacyjnego i przedsiębiorstw, i będę współpracować z moimi kolegami, aby zapewnić jej podpisanie przez prezydenta Bidena.
Opóźnienie w egzekwowaniu przepisów ma na celu zapewnienie wszystkim producentom pojazdów elektrycznych równych szans na reorganizację bazy produkcyjnej pod kątem zgodności z przepisami, podczas gdy ich obecne modele nadal kwalifikują się do otrzymania dotacji. W nowej ustawie Affordable Electric Vehicles for America Act postuluje się odłożenie o trzy lata wszystkich wymogów dotyczących produkcji w Ameryce oraz innych wymogów dotyczących dotacji:
(a) MONTAŻ KOŃCOWY.Podpunkt (G) sekcji 30D(d)(1) Internal Revenue Code of 1986, dodany przez sekcję 13401(b) Public Law 117-169, zostaje zmieniony poprzez wstawienie ""w przypadku każdego pojazdu silnikowego sprzedanego po 31 grudnia 2025 r."" przed ""montażem końcowym""
Przy obecnych wymaganiach Tesla Model 3 i Model Y będą kwalifikować się dopiero po 1 stycznia 2023 roku, podczas gdy niektórzy producenci, tacy jak Hyundai, którzy sprzedają bardzo popularne pojazdy elektryczne, nie będą się w ogóle kwalifikować, ponieważ ich obecne jednostki na rynku nie są montowane w USA.
Odkąd ustawa o redukcji inflacji stała się obowiązującym prawem, zarówno producenci samochodów, jak i producenci baterii starają się przenieść produkcję do USA, ogłaszając w szalonym tempie nowe fabryki i spółki joint venture, które będą miały siedzibę w Ameryce
Koreańscy dostawcy baterii Tesli, na przykład, podobno zaczęli czyścić swój łańcuch dostaw z chińskich komponentów lub surowców które sprawiłyby, że ich ogniwa nie kwalifikowałyby się do nowego spreju dotacyjnego dla EV, który będzie trwał do 2032 roku. Sama Tesla wyraziła zainteresowanie budową własnej rafinerii litu na wybrzeżu Zatoki Perskiejaby zapewnić stałe, zgodne z dotacjami dostawy tego krytycznego materiału do baterii
Wszystkie te inwestycje w nową bazę produkcyjną lub przebudowę istniejących fabryk będą jednak wymagały czasu, aby je zrealizować, i to jest to, co nowy projekt ustawy Affordable Electric Vehicles for America będzie próbował uwzględnić, sprawiając, że wszystkie pojazdy elektryczne w USA natychmiast kwalifikują się do rządowych ulg podatkowych.