Dzięki @KeplerL2, który podzielił się informacjami na forum NeoGAF, konsola PlayStation 6 Portable powoli nabiera kształtów. Zakładając, że informacje są prawdziwe, przenośna konsola PS6 ma towarzyszyć pełnowymiarowej maszynie PS6. Oczekuje się również, że przenośna konsola będzie miała SoC AMD o niskim poborze mocy i wydajności, która mieści się między Xbox Series S a PlayStation 5. Ponadto wiemy już, że PS6 Portable może również cieszyć się szerokim wsparciem dla gier.
Zapytany o to, czy "gry obecnej generacji wymagają łatek", aby działać natywnie na PS6 Portable, @Kepler L2 stwierdził, że przenośna konsola PS6 może uruchamiać gry PS5 bez żadnego wkładu dewelopera lub łatek. Wynika to z faktu, że PS6 Portable ma rzekomo "binarną kompatybilność shaderów", która pozwala konsoli na natywne uruchamianie gier PS5.
Jednak gry, które nie zostały załatane dla przenośnego PS6, mogą nie działać najlepiej, według przecieku. Jest to całkiem zrozumiałe, ponieważ PS5 może również natywnie odtwarzać wszystkie Gry na PS4ale deweloperzy często łatają swoje gry na PS4, aby w pełni wykorzystać dodatkową moc nowszej konsoli.
Wojny konsolowe mogą w niedalekiej przyszłości ogarnąć przestrzeń handheldów
Pomiędzy konsolami Nintendo Switch 2 która pojawi się w czerwcu, a Microsoftem rzekomo tworzącym Konsolę do gier Xboxi możliwym istnieniem PS6 Portablewygląda na to, że wojna konsolowa jest gotowa na inwazję na Państwa dłonie. Dodajmy do tego konsole przenośne Windows nowej generacji, takie jak nowszy Steam Deck i ROG Ally to za kilka lat krajobraz konsol przenośnych może być pełen konkurencji.
Jest to dość ekscytujące, ponieważ przed stosunkowo niedawnym pojawieniem się handheldów z systemem Windows, Nintendo było jedynym prawdziwym graczem w przestrzeni handheldów przez większą część dekady.
Źródło(a)
Kepler L2 na forum NeoGAFteaser image: Evgeny Opanasenko on Unsplash, edytowane