Inicjatywa Inicjatywa Triple-I właśnie wystartowałaprezentując jedne z najlepszych gier niezależnych, nad którymi obecnie trwają prace. Jednym z bardziej ekscytujących tytułów, które pojawiły się na pokazie gier, musi być Void/Breaker. Nowy roguelite FPS wydaje się być inspirowany wszystkim, od Apex Legends i Battlefield po Crysis i gatunek bullet hell jako całość.
Void/Breaker słynie z szybkiej strzelaniny i płynnego systemu poruszania się, który pozwala graczom utrzymać się na nogach, gdy mierzą się z panami AI. Ten niezależny FPS akcji oferuje również wysoce zniszczalne środowiska, które gracze są zachęcani do wykorzystania na swoją korzyść podczas starć z wrogami.
Pętla rozgrywki
Założeniem Void/Breaker jest to, że zła, wszechpotężna sztuczna inteligencja próbuje uwięzić cię w systemie, a ty musisz próbować raz za razem, aby uciec, aż do momentu, gdy każdy bieg i porażka nauczy cię czegoś nowego lub da ci więcej modułów do ulepszalnej broni. Kiedy nieuchronnie zginiesz z rąk jednego z mackowatych koszmarnych robotów wędrujących po sztucznym więzieniu, nadszedł czas, aby zacząć od nowa z inną strategią. Zdolności gracza i nadciągające zło wydają się silnie inspirowane takimi tytułami jak Control, podczas gdy zła sztuczna inteligencja przeprowadzająca testy na graczu jak na szczurze laboratoryjnym jest prawie zbyt oczywista, biorąc pod uwagę obecny sprzeciw wobec generatywnej sztucznej inteligencji sprzeciw wobec generatywnej sztucznej inteligencji i jej potencjalne konsekwencje dla społeczeństwa.
Będąc roguelitem, gra wydaje się polegać przynajmniej w pewnym stopniu na generowaniu proceduralnym i RNG w zakresie upuszczania broni i zmienności poziomów, ale oprawa wizualna zarówno środowiska, jak i broni jest naprawdę mocną stroną.
Darmowe testy Void/Breaker i data premiery
Void/Breaker ukaże się na Steam, Xbox Series X|S i Playstation 5 w 2025 roku, ale od 10 do 24 kwietnia można w nią grać za darmo na Steam. Prawdopodobnie najbardziej imponującą rzeczą w Void/Breaker jest to, że gra jest tworzona jako solowy deweloper, Daniel Stubbington, działający jako Stubby Games. Jest to ten sam deweloper, który stoi za niedawną grą logiczną The Entropy Centre, która została wydana w 2022 roku. Gra ma również zaskakująco niskie minimalne i zalecane wymagania systemowe dla komputerów PC, co oznacza, że powinna być grywalna na przenośnych urządzeniach do gier, takich jak Lenovo Legion Go za 599 USD.