Notebookcheck Logo

Nowy zakaz ulg podatkowych dla EV proponowany w ustawie o bezpieczeństwie amerykańskich pojazdów

Hyundai wystąpił o status dopłaty "kwalifikowanego producenta" (image: Hyundai)
Hyundai wystąpił o status dopłaty "kwalifikowanego producenta" (image: Hyundai)
Jeśli senator Joe Manchin dopnie swego w nowo zaproponowanej ustawie American Vehicle Security Act, wiele pojazdów elektrycznych, które obecnie kwalifikują się do 7 500 USD nowej ulgi podatkowej dla EV, zostanie bez dotacji. Senator Manchin argumentuje w nim, że EV, których komponenty baterii nie są produkowane w USA, nie powinny dostawać dotacji.
E-Mobility

Senator Joe Manchin przedstawił projekt ustawy "American Vehicle Security Act dziś, mający na celu wstrzymanie okresu karencji w udzielaniu dotacji, jaki Departament Skarbu dał producentom samochodów, których baterie do EV nie są w całości produkowane w USA. W obliczu bezprecedensowego backlashu ze strony Unii Europejskiej o potencjalnej nielegalności Inflation Reduction Act's new EV subsidies, Treasury zdecydował się opóźnić wymóg made-in-USA dotyczący baterii EV, dopóki nie wyda wytycznych w tej sprawie w marcu.

W międzyczasie wiele pojazdów elektrycznych, których baterie nie pochodzą od amerykańskich producentów lub nie są wykonane z lokalnych komponentów i surowców, będzie nadal kwalifikować się do hojnej ulgi podatkowej w wysokości 7 500 USD. Tego właśnie chce zakazać senator Manchin ustawą American Vehicle Security Act, argumentując, że jest ona sprzeczna z amerykańskimi interesami. Projekt ustawy ma na celu "dostosowanie daty wejścia w życie stosowania niektórych zmian wprowadzonych w odniesieniu do kredytu dla nowych czystych pojazdów" i skutecznie zaprzestać udzielania ulgi podatkowej dla wielu marek i modeli.

Nie do przyjęcia jest fakt, że amerykańskie Ministerstwo Skarbu nadal udostępnia pełne kredyty w wysokości $7,500 bez spełnienia wszystkich wyraźnych wymagań zawartych w ustawie o redukcji inflacji. IRA i ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych muszą być wdrożone zgodnie z intencjami Kongresu, aby zapewnić, że Stany Zjednoczone, jako światowe supermocarstwo, nie są zależne od krajów, które nie podzielają naszych wartości.

Nie jest jeszcze jasne, czy ustawa zakończy dotację w pełni, czy tylko częściowo, ponieważ Tesla, na przykład, myślał, że będzie kwalifikować się tylko do "montowane w USA" połowa niego, podczas gdy okres karencji rozszerzył ulgę podatkową na prawie wszystkie swoje pojazdy, ale Model Y 7-miejscowy, który nie kwalifikuje się do progu SUV z jakiegoś powodu.

Podczas gdy ustawodawstwo American Vehicle Security Act najprawdopodobniej ma na celu wymierzenie w chińskie baterie i komponenty, uzasadnieniem wakacji od kredytu podatkowego jest wyprasowanie różnic w dotacjach z UE, więc Skarb jest mało prawdopodobne, aby był skłonny przepisać IRA w dwóch krótkich miesiącach pozostałych przed ostateczną decyzją w marcu.

Pobierz Tesla Motors 24' Cable Wall Connector na Amazon

Źródło(-a)

Washington Post (paywall)

Please share our article, every link counts!
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 01 > Nowy zakaz ulg podatkowych dla EV proponowany w ustawie o bezpieczeństwie amerykańskich pojazdów
Daniel Zlatev, 2023-01-25 (Update: 2023-01-25)