Nvidia DLSS 3.1.13 SDK dodaje tryb DLAA Performance Quality i tajemniczy preset G
Nvidia właśnie wydała DLSS 3.1.13 SDK dla twórców gier i oprócz zwykłych poprawek błędów i ulepszeń stabilności, najnowsza wersja dodaje funkcję Deep Learning Anti-Aliasing jako tryb jakości wydajności dla DLSS oraz wprowadza nowy preset.
To, co jest teraz znane jako Preset G, zostało po raz pierwszy zaprezentowane w niedawnym strumieniu Unreal Engine 5 który prezentował najnowsze osiągnięcia w zakresie sztucznej inteligencji zaimplementowane w popularnym silniku gry. Cel tego nowego ustawienia wstępnego jest nadal nieznany, ponieważ w informacjach o wydaniu wspomniano jedynie, że na razie pozostanie ono nieużywane, podobnie jak ustawienie wstępne E, które zostało dołączone do pierwszej wersji DLSS 3. Nvidia może użyć jednego z nich w połączeniu z techniką buforowania promieniowania neuronowego w czasie rzeczywistym https://www.notebookcheck.net/AI-accelerated-ray-tracing-Nvidia-s-real-time-neural-radiance-caching-for-path-tracing-could-soon-debut-in-Cyberpunk-2077.719216.0.html technika.
Wcześniej DLAA było wywoływane poprzez całkowite ignorowanie rozdzielczości DLSS i renderowanie w natywnej rozdzielczości. Jednak dzięki nowej wersji DLSS SDK twórcy gier mogą zaimplementować tryb DLAA Performance Quality wraz z istniejącymi trybami DLSS Quality / Balanced / Performance / UltraPerformance. Niestety, wygląda na to, że nie ma jeszcze implementacji wyboru interfejsu użytkownika, więc programiści mogą nadal uznać za łatwiejsze dodanie go jako osobnej opcji poza trybami DLSS.
Użytkownicy, którzy chcą sprawdzić, czy w wersji 3.1.13 wprowadzono jakiekolwiek ulepszenia jakości obrazu, mogą to zrobić za pośrednictwem aplikacji DLSS Tweaks która zmusza gry do korzystania z najnowszej implementacji.
Kup kartę graficzną ZOTAC Gaming GeForce RTX 4070 Ti Trinity OC na Amazon
Źródło(a)
przez Videocardz