Nvidia planuje premierę pierwszego konsumenckiego procesora na 2025 rok, celując w rynek high-endowych komputerów PC
Nvidia przygotowuje się do uruchomienia https://www.digitimes.com/news/a20241031PD219.html platformy opartej na architekturze Arm dla komputerów konsumenckich we wrześniu 2025 r., co jest dużym krokiem sygnalizującym ambitne wejście firmy na rynek procesorów. Plan ten łączy projekty CPU i GPU Nvidii i jest skierowany do urządzeń z wyższej półki, a szersza premiera spodziewana jest około marca 2026 roku.
Nvidia wykorzystuje swoje doświadczenie z pracy nad procesorami Grace i Tegra, a także swoją silną pozycję w serwerach AI i branży kart graficznych. Analitycy branżowi uważają, że całe to doświadczenie daje Nvidii solidną przewagę, gdy wchodzi na rynek komputerów konsumenckich.
Interesujący jest również czas. Zbiega się to z oczekiwanym końcem wyłącznej umowy Qualcomm na Windows na urządzeniach Arm, co oznacza, że drzwi są otwarte dla nowych graczy i prawdopodobnie gwałtowny wzrost konkurencji w obszarze komputerów PC z systemem Windows opartym na Arm.
Podejście Nvidii może pójść w jednym z dwóch kierunków: albo bardziej mainstreamowy układ z wbudowaną grafiką, aby konkurować z AMD, Intelem i Qualcommem, albo wysokowydajny, zorientowany na gry procesor połączony z oddzielnym GPU. Ten drugi wariant mógłby być wymierzony w tradycyjną scenę gier x86.
Aby osiągnąć ten cel na arenie gier, Nvidia będzie musiała upewnić się, że nowoczesne gry działają płynnie, ale ich istniejące powiązania z twórcami gier mogą to ułatwić. Nvidia próbowała już wcześniej wkroczyć na rynek komputerów osobistych, gdy w 2011 roku pojawił się system Windows RT, ale nie wszystko poszło wtedy zgodnie z planem.
Źródło(a)
DigiTimes (w języku angielskim)