Wraz z premierą desktopowej karty graficznej GeForce RTX 5090, Nvidia chce zwrócić naszą uwagę na wersje mobilne, które pojawią się przed końcem tego miesiąca. Razer Blade 16 szybko staje się dzieckiem z plakatu dla mobilnej serii RTX, a tuż za nim plasują się Lenovo Legion Pro 7i Gen 10 i Asus Zephyrus G16. Na GDC 2025, producent chipów wystawił model 2024 Blade 16 z grą Cyberpunk 2077 na RTX 4090 przeciwko Blade 16 z 2025 roku działającemu na RTX 5090 obok siebie z identycznymi natywnymi rozdzielczościami, aby pokazać różnice w wydajności między nimi.
Według wersji demonstracyjnej, Blade 16 z 2025 roku może zaoferować o ponad 100% wyższą liczbę klatek na sekundę (186 vs. 88) przy 43% niższym wykorzystaniu procesora i o 27% szybszym opóźnieniu (81 ms do 59 ms) z aktywnym DLSS 4 Performance w porównaniu do DLSS 3. Niższe wykorzystanie procesora jest częściowo spowodowane procesorem AMD nowszej generacji, ponieważ Blade 16 z 2025 roku jest wyposażony wyłącznie w procesory AMD, podczas gdy model z 2024 roku był zasilany przez Intela. Tymczasem Nvidia przyczynia się do poprawy opóźnień dzięki wyższej "natywnej" liczbie klatek na sekundę dzięki układowi GPU RTX 5090 w porównaniu do RTX 4090 i nowego modelu transformatora zasilającego DLSS 4.
Wykorzystanie GPU jest o około 37 procent wyższe w DLSS 4 w porównaniu do DLSS 3, co według Nvidii jest ponownie spowodowane wymagającym modelem generowania wielu klatek (MFG). Firma twierdzi, że laptopy GeForce RTX 50 będą w mniejszym stopniu obciążać procesor podczas grania, co oznacza, że nowe układy GPU Blackwell powinny lepiej współpracować z wolniejszymi procesorami w tej generacji, zapewniając potencjalnie cieńsze konstrukcje. Nawet procesor AMD w nowym Blade 16 działa przy niższym docelowym TDP w porównaniu do modelu 2024 z procesorem Intela.
Podczas demonstracji nie określono, jaki poziom generowania klatek został użyty (2x, 3x lub 4x), aby osiągnąć ogromny wzrost liczby klatek na sekundę, ale wyniki powinny być imponujące w przypadku tytułów obsługujących DLSS 4.