Nvidia prezentuje platformę obliczeniową DGX GH200 AI dla następców ChatGPT oraz usługę ACE for Games dla ultrarealistycznych postaci niezależnych
Ze względu na fakt, że sztuczna inteligencja jest tematem rozmów w mieście, a akcje rosną najwyżej ze wszystkich producentów chipów dzięki nienasyconemu popytowi na wyspecjalizowany krzem, Nvidia nie spoczywa na laurach z wyceną wynoszącą prawie 1 bilion USD. Ze sceny targów Computex na Tajwanie, dyrektor generalny Nvidii, Huang, ogłosił szereg nowych produktów i usług, które jeszcze bardziej wykorzystają ten trend.
Pierwsza w kolejce jest nowa platforma do obliczeń sztucznej inteligencji o nazwie DGX GH200, która według Nvidii umożliwi jej klientom stworzenie kolejnej historii sukcesu ChatGPT. Google, Microsoft i Meta mają być pierwszymi dużymi klientami superkomputera DGX, który łączy 256 superchipów Nvidia GH200 Grace Hopper Superchips z systemem przełączników NVLink. Pojedynczo, Grace Hoppers oferują przepustowość do 900 GB/s, czyli 7-krotnie więcej niż kanały PCIe Gen5 w obecnych systemach akceleracji, zapewniając łącznie 1-Exaflop, 144TB mocy obliczeniowej GPU DGX GH200 dla wymagających generatywnych aplikacji AI i HPC.
Według Marka Lohmeyera, wiceprezesa ds. obliczeń w Google Cloud, "nowa skala NVLink i współdzielona pamięć superchipów Grace Hopper rozwiązują kluczowe wąskie gardła w wielkoskalowej sztucznej inteligencji i z niecierpliwością czekamy na zbadanie jej możliwości w Google Cloud i naszych inicjatywach generatywnej sztucznej inteligencji".
Oprócz sprzętu AI, Nvidia zaprezentowała również szereg usług dla programistów, którzy chcą skorzystać z możliwości taniego urozmaicenia swojego istniejącego kodu za pomocą sztucznej inteligencji. Na przykład nowy Avatar Cloud Engine (ACE) for Games to "niestandardowa usługa odlewnicza modeli AI, która przekształca gry, wprowadzając inteligencję do postaci niegrywalnych (NPC) poprzez interakcje z językiem naturalnym oparte na sztucznej inteligencji".
Zamiast żmudnego kodowania postaci drugoplanowych, twórcy gier będą mogli wyposażyć je w dostosowaną mowę, animację mowy ciała i zachowanie konwersacyjne w szybki i łatwy sposób za pomocą szeregu nowych narzędzi AI.
Obejmują one NVIDIA NeMo do tworzenia modeli językowych, które mogą uczynić postacie niezależne bardziej interesującymi poprzez wzbogacenie ich o historie, przy jednoczesnym zachowaniu czystości słów i rozmów dzięki zastrzeżonemu systemowi cenzury NeMo Guardrails. Aby uczynić postacie drugoplanowe w grach bardziej wiarygodnymi, Nvidia ACE wykorzystuje Riva do rozmów w czasie rzeczywistym, zasilanych przez automatyczne rozpoznawanie mowy i silniki zamiany tekstu na mowę.
Wreszcie, nowy silnik Nvidia Avatar Cloud Engine (ACE) dla gier wykorzystuje usługę animacji Omniverse Audio2Face, która może zmieniać wyraz twarzy postaci w grze w czasie rzeczywistym zgodnie ze ścieżką mowy przypisaną do niej przez Rivę. Funkcje Audio2Face Omniverse można podłączyć do silnika Unreal Engine 5, umożliwiając łatwe manipulowanie wyrazem twarzy postaci MetaHuman przez twórców gier.
Według założyciela firmy Convai, której demo gry Kairos poniżej Nvidia wykorzystała do zademonstrowania, w jaki sposób ACE może ożywić postacie niezależne, Avatar Cloud Engine pozwala niezależnym studiom gier "osiągnąć opóźnienie i jakość potrzebne do udostępnienia nie grywalnych postaci AI prawie każdemu deweloperowi w opłacalny sposób".
Karta graficzna dla graczy ASUS ROG Strix GeForce RTX 4090 jest dostępna na Amazon