Notebookcheck Logo

Oblodzony test holowania Tesli Cybertruck wskazuje trzycyfrowy zasięg - ledwo

Tesla Cybertruck traci 70% swojego zasięgu znamionowego EPA podczas holowania maksymalnego obciążenia znamionowego w niskich temperaturach. (Źródło zdjęcia: Tesla - edytowane)
Tesla Cybertruck traci 70% swojego zasięgu znamionowego EPA podczas holowania maksymalnego obciążenia znamionowego w niskich temperaturach. (Źródło zdjęcia: Tesla - edytowane)
Cybertruck ledwo osiągnął zasięg 103 mil (ok. 166 km) podczas holowania zelektryfikowanego Humvee w warunkach poniżej zera.
E-Mobility Fail Review Snippet

Tesla Cybertruck był reklamowany przez Teslę jako elektryczny pickup stworzony do "prawdziwej pracy", mimo że Ford protestował przeciwko temu. Podczas gdy Cybertruck z pewnością ma moc do ciągnięcia i holowania dużych, ciężkich ładunków, pojazdy elektryczne mają tendencję do ogromnej degradacji zasięgu podczas holowania. Aby dowiedzieć się, jak działa Tesla Cybertruck wypadłby na tle konkurencji, Zack Nelson z kanału YouTube JerryRigEverything poddał Cybertrucka próbie w teście holowania w niskich temperaturach.

Cybertruck, o którym mowa, to dwusilnikowy AWD Cybertruck o zasięgu 340 mil (ok. 547 km) według EPA, chociaż wielu stwierdziło, że osiąga znacznie mniej. W teście Nelson użył Cybertrucka do holowania swojego elektrycznego Humvee w lodowatych temperaturach poniżej zera. W pewnym momencie filmu Cybertruck wyświetla temperaturę 32 ° F (0 ° C), a według Nelsona Humvee i przyczepa ważą około 11 000 funtów, co jest maksymalną wartością Tesli do holowania w Cybertruck.

Połączenie tego maksymalnego obciążenia i mroźnej pogody oznacza, że jest to w zasadzie najgorszy scenariusz dla Cybertrucka. Pod koniec dnia Cybertruck zdołał przejechać 103 mile (ok. 166 km), holując swojego ponadwymiarowego elektrycznego towarzysza. Podstawowa matematyka wykazała, że Cybertruck stracił 69,7% swojego zasięgu w tym brutalnym teście.

Podczas gdy pojazdy elektryczne są znane z tego, że tracą dużą część swojego znamionowego zasięgu w niskich temperaturach, pojazdy Tesli zazwyczaj tracą tylko około 24%co oznacza, że reszta degradacji zasięgu Cybertrucka była całkowicie spowodowana dużym obciążeniem, które holował. Biorąc pod uwagę zimną pogodę, możemy oczekiwać, że Cybertruck będzie holował bliżej 130 mil (ok. 209 km) przy maksymalnym obciążeniu przy dobrej pogodzie.

Wcześniej inny test zasięgu Test zasięgu Tesli Cybertruck dał wynik 160 mil podczas holowania około 5000 funtów.

Nelson podzielił się również kilkoma przemyśleniami na temat tego, jak Cybertruck radził sobie podczas tego wyczynu, zauważając, że nawet na postoju system steer-by-wire pojazdu elektrycznego imponująco radzi sobie z ciężarem.

Warto również zwrócić uwagę na oprogramowanie pojazdu, które wydawało się być jeszcze w stanie przedpremierowym, ze względu na kilka dziwnych zachowań. W porównaniu do swoich odpowiedników, szacowany zasięg Tesli Cyebrtruck również wydaje się być mniej wyrafinowany w zgadywaniu, jak daleko może holować ładunek. Podczas gdy Ford F-150 Lightning szybko przekalibrował swoje szacunki zasięgu we wcześniejszych testach, Cybertruck nie zrobił tego, nawet po kilku kilometrach jazdy.

Innym dziwactwem, które Nelson odkrył podczas swojego testu, jest to, że Cybertruck nie do końca wie, co zrobić z przyczepą z innym samochodem. Ekran informacyjno-rozrywkowy błędnie wyświetlał jego Humvee jako inny pojazd doganiający Cybertruck, mimo że Tesla była w trybie holowania.

Proszę kupićodlewany metalowy samochód-zabawkę Cybertruck 1/24 na Amazon lub przeczytać o rozwoju Cybertrucka w biografii Elona Muska autorstwa Waltera Isaacsona.

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2024 01 > Oblodzony test holowania Tesli Cybertruck wskazuje trzycyfrowy zasięg - ledwo
Julian van der Merwe, 2024-01-20 (Update: 2024-08-15)