Obniżka cen Modelu 3 rozpoczyna taki boom sprzedażowy, że Tesla uchyla opcję darmowej aktualizacji koloru w Chinach
Obniżka cen Tesli Model 3 i Model Y wcześniej w tym tygodniu rozpoczęła istny boom sprzedażowy w Chinach, donoszą insiderzy, przy czym niektórzy sprzedawcy podobno zostali do późnych godzin nocnych, aby zrealizować wszystkie zamówienia, które wpłynęły od momentu, gdy Tesla obniżyła ceny o około 10% w poniedziałek.
Firma obniżyła ceny Modelu 3 i Modelu Y w Chinach o równowartość około 5 000 USD, ponieważ kolejka zamówień zaczęła się przerzedzać tuż po tym, jak jej Gigafactory w Szanghaju zaczęła produkować samochody w rekordowych ilościach po modernizacji zakładu i złagodzeniu tamtejszych ograniczeń pandemicznych.
Oprócz bezpośrednich obniżek cen, Tesla rzuciła również inne zachęty, od subsydiowanego ubezpieczenia kupowanego w sklepiepo darmowy upgrade koloru srebrnego, który wcześniej był opcją za 1100 dolarów. Kilka dni później, i Tesla ma teraz unieważnione co najmniej jeden z bodźców kupujących - gratisowe malowanie - podczas gdy utrzymuje inne nienaruszone, aby zapewnić stały przepływ zamówień pochodzących szybko i wściekle.
Chiny są najbardziej konkurencyjnym rynkiem pojazdów elektrycznych na świecie, co wynika z faktu, że rząd został priorytet i subsydiowanie EV i baterii branżowych tam przez dobrą dekadę. Tesla zmaga się tam z ostrą konkurencją ze strony takich firm jak BYD, NIO, XPeng i niezliczonych innych, które często oferują lepsze i tańsze pojazdy elektryczne
Niektórzy lokalni producenci EV również zaczęli obniżać swoje ceny w następstwie złagodzenia popytu i poprawy wąskich gardeł w łańcuchu dostaw, więc Tesla nie jest osamotniona w tym przedsięwzięciu. W końcu Elon Musk powiedział, że jeśli warunki rynkowe i łańcuch dostaw się poprawią, Tesla skoryguje swoje "żenujące" poziomy cenowe w odpowiednim czasie, a firma najwyraźniej podąża za tą obietnicą, przynajmniej w Chinach.
Źródło(-a)
Tesla, China Entrepreneur (Weibo)