Obniżka ceny Tesli Model Y o ponad 15 000 USD sprawia, że Model 3 wygląda na drogi
Tesla nie tylko sprzedała o 8,5% mniej pojazdów do końca pierwszego kwartału roku, ale różnica między produkcją a rzeczywistą sprzedażą wyniosła aż 46 000 sztuk.
Wiele z nich dotyczyło najlepiej sprzedającego się pojazdu na świecie w 2023 roku - Tesla Model Y - a siedzenie na dziesiątkach tysięcy niesprzedanych, ale wyprodukowanych jednostek oznacza tylko jedno.
Obniżka ceny Modelu Y vs Modelu 3
Tesla obniżyła teraz cenę Modelu Y o ponad 8,000 USD za niektóre z tych jednostek magazynowych piętrzących się na parkingach w całych Stanach Zjednoczonych.
W połączeniu z kwalifikowalnością do ulgi podatkowej Model Y, jego cena jest nie tylko niebezpiecznie zbliżona do poziomów Poziomy Modelu 3 ale różnica w specyfikacji wzrosła do tego stopnia, że nie ma sensu kupować żadnego Modelu 3 przed zapasowym Modelem Y.
Na przykład, w inwentarzu Tesli znajdują się teraz zupełnie nowe jednostki Model Y Long Range z "korektą" ceny o 8,100 USD, które kwalifikują się również do pełnej federalnej ulgi podatkowej w wysokości 7,500 USD.
Daje to kupującemu cenę 38 390 USD za Model Y LR po uldze podatkowej, która ma teraz zastosowanie bezpośrednio w punkcie zakupu, co daje łączną zniżkę w wysokości 15 600 USD w stosunku do ceny MSRP, którą ten konkretny Model Y nakazuje.
Proszę pamiętać, że jest to cena za wersję Long Range AWD Modelu Y, z szacunkowym przebiegiem 330 mil EPA na jednym ładowaniu i przyspieszeniem od 0 do 60 mil na godzinę poniżej 5 sekund.
Dla porównania, najtańszy nowy Model 3 w ofercie Tesli kosztuje obecnie 35 090 USD i dotyczy to podstawowego sedana z napędem na tylne koła z zasięgiem 272 mil EPA z akumulatora CATL LFP i przyspieszeniem 5,8 sekundy.
Analitycy Tesli podają te nieco nielogiczne rozbieżności cenowe jako jeden z powodów fatalnych wyników dostaw Tesli w ostatnim kwartale. Ci, którzy chcą uzyskać odświeżoną wersję Modelu 3, muszą zapłacić blisko, a nawet powyżej tego, co kosztuje Model Y, a ostatnie korekty cen zapasów sprawiają, że taki wybór jest jeszcze trudniejszy.
Jednocześnie rynek jest zalewany używanymi Teslami z wypożyczalni samochodów, które zmieniły strategię elektryfikacji floty, powołując się na drastyczną deprecjację i wysokie koszty naprawy lub ubezpieczenia. Ceny używanych Tesli zaczynają się od nieco ponad 20 000 USD za model z 2021 roku na Hertzpodczas gdy jednostki Model Y LR są wyceniane od 27 000 USD.
Daje to bardziej sprawiedliwy rozrzut niż różnica w cenie między sedanem a najlepiej sprzedającym się SUV-em we własnym asortymencie nowych samochodów Tesli, przynajmniej do czasu, gdy resztki produkcji z pierwszego kwartału przejdą przez przypadkowy system rabatowy Tesli.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon