Notebookcheck Logo

Obsługa generowania wielu klatek przez Nvidia DLSS 4 może wykraczać poza serię RTX 50

Seria Nvidia RTX 30: Nadchodzi obsługa DLSS 4? (Źródło obrazu: Nvidia)
Seria Nvidia RTX 30: Nadchodzi obsługa DLSS 4? (Źródło obrazu: Nvidia)
Serie RTX 30 i RTX 40 mogą nieoczekiwanie skorzystać z głównego punktu sprzedaży DLSS 4. Czy starsze układy GPU mogą skorzystać z generowania wielu klatek? Bryan Catanzaro z Nvidii udzielił graczom kilku wskazówek w niedawnym wywiadzie.
Gaming Geforce GPU Nvidia

Nvidia obstawia, że DLSS 4 multi frame generation zachęci nabywców do przejścia na serię RTX 50. Technologia ta jest dostępna wyłącznie w nowych kartach graficznych, z datą premiery RTX 5080 i RTX 5090 ustaloną na 30 stycznia. W niedawnym wywiadzie dla Digital Foundrybryan Catanzaro z Nvidii dał graczom nadzieję, że zabójcza funkcja DLSS 4 może w końcu trafić do serii RTX 30 lub RTX 40.

Podczas gdy generowanie wielu klatek przyciąga najwięcej nagłówków, nie jest to jedyna zaleta Nvidia DLSS 4. Funkcje takie jak Super Resolution i Ray Reconstruction również zostaną ulepszone dla serii RTX 30 i 40. Mimo to, ulepszone generowanie klatek obiecuje znaczne przyspieszenie w nadchodzących procesorach graficznych. Postępy w dużej mierze wynikają z inteligentniejszej sztucznej inteligencji, zwiększającej szybkość i wydajność. Ponieważ generowanie wielu klatek jest mniej zależne od sprzętu, istnieje mniej przeszkód we wstecznej kompatybilności.

Nvidia DLSS 4 FPS Boosts (Źródło obrazu: Nvidia)
Nvidia DLSS 4 FPS Boosts (Źródło obrazu: Nvidia)

W rozmowie z Digital Foundry, Bryan Catanzaro potwierdził możliwość pojawienia się generowania wielu klatek na starszych kartach Nvidii. Firma koncentruje się na serii RTX 50, ale może się to zmienić przy odpowiedniej optymalizacji. Mimo to, gracze nie powinni podnosić swoich oczekiwań zbyt wysoko. Wczesne testy porównawcze wykazały, że RTX 5080 i RTX 5090 w dużym stopniu zależą od najnowszej funkcji Nvidia DLSS 4, aby zrealizować reklamowany wzrost wydajności. Przy generowaniu wielu klatek dostępnym na GPU wcześniejszej generacji, aktualizacja straciłaby na atrakcyjności.

Póki co, posiadacze kart z serii RTX 30 muszą polegać na ograniczonym wsparciu dla FSR 3, podejścia AMD do generowania klatek. To, jak dobrze generowanie wielu klatek DLSS 4 przekłada się na rzeczywistą wydajność, okaże się wkrótce. Embargo na recenzje kończy się 24 stycznia dla RTX 5090 i 30 stycznia dla RTX 5080.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2025 01 > Obsługa generowania wielu klatek przez Nvidia DLSS 4 może wykraczać poza serię RTX 50
Adam Corsetti, 2025-01-21 (Update: 2025-01-21)