Oczekuje się, że Model Y Juniper przetrwa 20 lat, ponieważ pojazdy Tesli biją teraz żywotność samochodów z silnikiem Diesla w nowym badaniu długowieczności pojazdów elektrycznych
Nowe badanie żywotności samochodów przeprowadzone w Wielkiej Brytanii pokazuje, że obawy o to, jak długo wytrzymają pojazdy elektryczne, wydają się w dużej mierze przesadzone.
Badanie wykazało, że problemy z ząbkowaniem samochodów elektrycznych, które skutkowały częstszą konserwacją i krótszą żywotnością, w dużej mierze zniknęły w nowoczesnych pojazdach elektrycznych. Obecnie oferują one żywotność porównywalną z samochodami napędzanymi gazem, nawet jeśli są bardziej intensywnie użytkowane.
Okazało się to szczególnie prawdziwe w przypadku Tesli, której samochody przejechały ponad 400 000 mil na liczniku kilometrów."Oczekuje się, że pojazdy elektryczne Tesli pokonają średnio 204 000 mil w ciągu swojego życia, przewyższając wszystkie inne marki, niezależnie od układu napędowego" - podsumowują badacze.
Jeśli chodzi o medianę oczekiwanej żywotności samochodów Tesli, obliczenia zwróciły 20,3 roku, pokonując zarówno medianę pojazdów benzynowych, jak i wysokoprężnych. Wśród samochodów z silnikiem wysokoprężnym, Skody VW mają trwać najdłużej, bo 17,4 roku, ale pokonują krótszy dystans niż Tesle. Jeśli chodzi o pojazdy napędzane gazem, Audis mogą wytrzymać 20,9 lat, czyli nieco dłużej niż Tesle, ale przy znacznie mniej intensywnym użytkowaniu niż zarówno pojazdy elektryczne, jak i diesle, wynoszącym około 143 100 mil.
Naukowcy ostrzegają jednak, że branża pojazdów elektrycznych wciąż jest w powijakach, a koszty wymiany baterii muszą spaść, aby dobrze wykorzystać ich długowieczność technologiczną:
Aby w pełni zrealizować korzyści płynące z dłuższej żywotności BEV, baterie zastępcze, jeśli to konieczne, muszą być przystępne cenowo w stosunku do wartości rezydualnej BEV bez oryginalnych baterii. Ustanowienie solidnej gospodarki o obiegu zamkniętym dla akumulatorów jest niezbędne, aby skutecznie wspierać dynamikę tego postępu technologicznego. Od 2020 r. koszt wymiany akumulatora wahał się od 4 000 USD za akumulator Nissana o mocy 30 kWh do 10 275 USD za akumulator Tesli Model 3 o mocy 75 kWh, w porównaniu z 1 100 USD do 3 400 USD za wymianę skrzyni biegów w ICEV. Jeśli koszty akumulatorów i wymiany nie spadną wystarczająco szybko, właściciele mogą zdecydować się na przedwczesne spisanie swoich BEV na straty, co może wypaczyć porównanie długowieczności BEV z pojazdami ICEV. Może to prowadzić do przeszacowania żywotności BEV w naszej analizie, co powinny wziąć pod uwagę osoby zajmujące się modelowaniem TCO i LCA.
Biorąc pod uwagę tę radę, zarówno producenci pojazdów elektrycznych, jak i akumulatorów opowiadają się obecnie za znacznym wzrostem gwarancji na pojazdy elektryczne, aby uczynić rynek używanych pojazdów opłacalną propozycją.
NIO i CATL, na przykład, pracują nad wprowadzeniem 15 lat gwarancja na baterie stanie się standardem, w porównaniu z obecnymi średnio ośmioma latami.
Chemia ogniw jest już na tyle dojrzała, że CATL może zaoferować takie gwarancje dla stacji wymiany lub akumulatorów komercyjnych, a jeśli 15-letnia gwarancja na pojazdy elektryczne stanie się rzeczywistością, to badanie długowieczności pojazdów, które określa nowe Tesle, takie jak nadchodzący Model Y Juniper jako dobre na 20 lat służby, może być tylko zwiastunem rzeczy, które nadejdą.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon