Od gier do samochodów: Epic Games i Qualcomm wykorzystują Unreal Engine, aby na nowo odkryć wrażenia z jazdy samochodem
Qualcomm Technologies oraz Epic Games zamierzają zmienić sposób, w jaki jeździmy, wprowadzając silnik Unreal Engine do nowoczesnych pojazdów. Unreal Engine to narzędzie znane z tworzenia wizualizacji do gier wideo, które jest zintegrowane bezpośrednio z platformą Qualcomm Snapdragon Cockpit Platform.
Byłoby to jak wejście do pojazdu, w którym deska rozdzielcza przypomina bardziej osobistego asystenta niż zbiór pokręteł i przycisków. Moc obliczeniowa Qualcomm, w połączeniu z realistyczną grafiką 3D Unreal Engine, pozwoli producentom samochodów na tworzenie bogatych, wciągających środowisk cyfrowych wewnątrz samochodu. Może to być zaawansowana technologicznie nawigacja, system informacyjno-rozrywkowy lub predykcyjne alerty serwisowe - technologia oczekuje się, że technologia ta sprawi, że czas spędzony na drodze będzie płynniejszy, bezpieczniejszy i bardziej połączony.
Ekscytujące jest to, w jaki sposób ta współpraca pozwoli producentom samochodów wyjść poza tradycyjny projekt kokpitu. Zdolność Unreal Engine do renderowania niewiarygodnie realistycznych wizualizacji 2D i 3D oznacza, że samochody będą w stanie dostosować się do kierowcy - czy to poprzez personalizację wyświetlacza, czy też rekomendowanie stacji ładowania pojazdów elektrycznych Stacje ładowania pojazdów elektrycznych w pobliżu.
Zarówno Qualcomm, jak i Epic Games postrzegają to jako ogromny krok w kierunku przyszłości jazdy. Laxmi Rayapudi z Qualcomm wyraził podekscytowanie tym, jak to partnerstwo "ustanowi nowe standardy" w świecie motoryzacji, podczas gdy Bill Clifford z Epic Games mówił o "niezrównanych możliwościach", jakie wnosi Unreal Engine. Wspólnie nie tylko twierdzą, że chcą zbudować "lepszy samochód" - chcą zaprojektować inteligentniejszy, bardziej angażujący system na przyszłość. Zobaczmy, jak pójdzie ich realizacja.