Odkryto, że sterowniki GPU AMD Adrenalin 23.2.1 poprawiają wydajność ray tracingu RX 6000, ale głównie w testach syntetycznych
AMD w końcu wypuściło najnowsze zunifikowane sterowniki GPU Andrenalin wspierające zarówno poprzednią gen RX 6000 jak i nowe RX 7000 te. Wersja 23.2.1 wydaje się być skierowana konkretnie do kart RX 6000, oferując wzrost wydajności średnio o ~!5% w stosunku do sterowników z października 2021 roku. Co ciekawe, najnowsze sterowniki poprawiają również ray tracing wydajność, ale ten aspekt nie został konkretnie wymieniony w release notes.
Wsparcie dla sterowników GPU od AMD jest znane z tego, że jest dość niepewne i jest to szczególnie problem w przypadku nowo wydanych generacji. Nie wspominając o początkowych dziwactwach które w jakiś sposób omijają dział kontroli i AMD musi je w pośpiechu naprawić. Podczas gdy seria RX 7000 wykazuje przyzwoity wzrost wydajności w porównaniu z poprzednią generacją, to z pewnością można odnieść wrażenie, że AMD pozostawiło trochę wydajności na stole z początkowymi sterownikami, które mogły zostać nieco bardziej dopracowane przed premierą.
Prawdopodobnie miało to miejsce również w przypadku serii RX 6000. Procesory graficzne RDNA 2 są dostępne już od ponad 2 lat, a ich wydajność wzrasta z każdą kolejną wersją sterowników. Wystarczy zainstalować najnowsze sterowniki Adrenalin 23.2.1, aby większość kart RX 6000 uzyskała zauważalny wzrost wydajności. W przypadku niektórych gier wzrost wydajności od czasu premiery RX 6000 musi być bliski 50%, jeśli można wierzyć zapewnieniom AMD o poprawie wydajności.
Jeśli chodzi o wzrost wydajności ray tracingu, kilku użytkowników Twittera przedstawiło wyniki 3DMark sugerujące poprawę o prawie 40%. Implementacja ray tracingu przez AMD w RX 6000 wydawała się dość rozczarowująca w porównaniu z tym, co oferuje seria RTX 3000 od Nvidii, więc każdy rodzaj poprawy powinien być świetną wiadomością. Niestety, wzrost wydaje się dotyczyć tylko testów syntetycznych w większości przypadków. Jedyną grą, która widzi jakąkolwiek poprawę dzięki ray tracingowi jest Doom Eternalz tego co donosi użytkownik Twittera, Ayxerious. Nadal nie wiadomo, czy ray tracing został poprawiony dla serii RX 7000. Miejmy nadzieję, że AMD może zrobić coś podobnego, ale bardziej spójnego dla kart RDNA 3 z przyszłymi wydaniami sterowników.