Nowy odświeżony Tesla Model Y Juniper jest wyposażony w matrycowe reflektory i zostanie wydany z adaptacyjnymi światłami drogowymi, które automatycznie wyłączają wybrane wzory pikseli, aby uniknąć oślepiania innych kierowców.
Europejskie Tesle, takie jak odświeżony Model 3 Highland, który ma reflektory matrycowe mają już adaptacyjne światła drogowe już od jakiegoś czasu, ale ramy regulacyjne w USA są nieco opóźnione.
Wszystkie Tesle Model Y w USA otrzymają adaptacyjne światła drogowe
Według Larsa Moravy'ego, głównego inżyniera Tesli, funkcja adaptacyjnych świateł drogowych w Modelu Y dla USA zostanie odblokowana "za kilka miesięcy" Stare wersje Modelu Y, które mają reflektory matrycowe, otrzymają je poprzez aktualizację oprogramowania, podczas gdy odświeżony Model Y Juniper z 2026 roku jest wyposażony w oprogramowanie adaptacyjnych reflektorów od samego początku.
Nie było jednak jasne, czy nowy lifting Modelu Y otrzyma opcję adaptacyjnych świateł drogowych w dniu premiery w marcu, czy też komentarz "kilka miesięcy" dotyczy również tego. Jego reflektory znajdują się kilka centymetrów niżej niż w starym Modelu Y i nie są częścią przedniego paska świetlnego.
Początkowo aktualizacja adaptacyjnych reflektorów Tesli Model Y dla USA pozwoli po prostu na automatyczne przełączanie ze świateł drogowych podczas mijania pojazdu, wskazówek Lars Moravy, a następnie dostosuje ich wzór pikseli, aby uzyskać najlepszy kompromis między widocznością a uprzejmością dla innych kierowców.
"Gdy włączone są reflektory adaptacyjne", mówi Tesla,"wiązka reflektorów dostosowuje się automatycznie, aby poprawić widoczność podczas jazdy" Dotyczy to zarówno przyciemniania poszczególnych pikseli świateł drogowych, gdy zbliża się ruch drogowy, jak i automatycznego przechodzenia ze świateł mijania na światła drogowe na autostradzie lub dostosowywania wiązki do zakrętów na drodze.
Tesla mówi o wprowadzeniu funkcji adaptacyjnych świateł drogowych do Stanów Zjednoczonych już od dłuższego czasu, a rok 2025 może wreszcie być świadkiem faktycznej premiery tej bardzo pożądanej opcji.
Powodem opóźnienia jest fakt, że amerykańska federalna norma bezpieczeństwa pojazdów silnikowych 108 jest bardziej wymagająca niż przepisy dotyczące reflektorów samochodowych w Europie. Jej postanowienia sięgają od wymagań, zgodnie z którymi"adaptacyjne światła drogowe muszą być zaprojektowane tak, aby spełniały wymagania fotometryczne tabeli XXI, gdy są testowane zgodnie z S14.9.3.12", do"wymagania dotyczące natężenia fotometrycznego z tabeli XVIII i tabeli XIX nie mają zastosowania w strefie przejściowej, z wyjątkiem tego, że maksymalna wartość H-V w tabeli XVIII określona w tabeli II dla konkretnego zespołu reflektora i metody celowania nie może zostać przekroczona w żadnym punkcie strefy przejściowej..."
Nie jest to łatwe w nawigacji ramy regulacyjne, ale Tesla najwyraźniej zdołała przebrnąć przez biurokrację również w USA i wkrótce powinna włączyć adaptacyjne światła drogowe w Modelu Y.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24 'na Amazon
Źródło(a)
Garaż Jaya Leno (YT)