Oferta leasingu Tesla Model Y w wysokości 207 USD miesięcznie jest dostępna w WA, ponieważ New Jersey wprowadza podatek od sprzedaży pojazdów elektrycznych
Zakup pojazdu elektrycznego w Stanach Zjednoczonych to skomplikowany bałagan zachęt zarówno federalnych, jak i stanowych, z których niektóre są ze sobą sprzeczne.
Na przykład stan New Jersey właśnie ogłosił, że usunie zerową zachętę podatkową od sprzedaży pojazdów elektrycznych i wprowadzi podatek w wysokości 3,31% od każdego zakupu samochodu elektrycznego. Podatek od sprzedaży pojazdów elektrycznych w New Jersey wejdzie w życie 1 października, więc Tesla radzi odebrać tam dostawę przed 30 września.
Z drugiej strony, podatek stanowy w wysokości 3,31% od sprzedaży pojazdów elektrycznych jest o połowę niższy niż w przypadku zakupu samochodów napędzanych gazem. Co więcej, stanowa zachęta Charge Up w wysokości 2,000 USD pozostanie, więc w przypadku każdego samochodu elektrycznego poniżej 60,430 USD kupujący jest nadal dodatni netto przy zakupie. New Jersey zamierza wprowadzić kolejnązachętę "Charge Up+" w wysokości 2 000 USD, która zostanie uruchomiona jesienią 2024 r., co ponownie zmieni obliczenia.
Jednak inne stany, takie jak Waszyngton, nie tylko nadal znoszą podatki od sprzedaży pojazdów elektrycznych, ale teraz wprowadziły nowe hojne rabaty. Mogą one sprowadzić cenę Tesli Model Y do ceny plotek Model 2 lub teoretycznie do opłaty leasingowej w wysokości zaledwie 207 USD miesięcznie za pojazdy magazynowe.
Począwszy od tego miesiąca, kwalifikujący się Mieszkańcy stanu mogą ubiegać się o natychmiastowy rabat w wysokości 9 000 USD na pojazdy elektryczne, który można łączyć z wszelkimi federalnymi ulgami podatkowymi. Po zastosowaniu rządowej ulgi podatkowej w wysokości 7 500 USD oraz 2 924 USD utraconego podatku od sprzedaży WA, skutecznie obniża to cenę podstawowego Modelu Y w nieuchwytnej kategorii Modelu 2.
Istnieją jednak pewne zastrzeżenia, głównie kryteria kwalifikowalności dochodu, a także co najmniej 3-letni leasing:
Mieszkańcy Waszyngtonu zarabiający do 45 180 USD rocznie dla osoby samotnej lub 93 600 USD dla czteroosobowej rodziny są uprawnieni do otrzymania do 9 000 USD na nowy leasing pojazdu elektrycznego na trzy lata lub dłużej, lub do 5 000 USD na zakup nowego pojazdu elektrycznego lub dwuletni leasing. Używane pojazdy elektryczne kwalifikują się również do rabatu w wysokości 2 500 USD zarówno przy zakupie, jak i leasingu.
Elon Musk wypowiedział się na temat hojnej oferty stanu WA, mówiąc, że"zachęty dla pojazdów elektrycznych istnieją w wielu stanach, ale wydają się być rzadko wykorzystywane""Być może brak świadomości lub nadmierna papierkowa robota i wymagania" - dodał. Elon najwyraźniej się nie myli, i to nie tylko ze względu na kryteria kwalifikowalności dochodu.
Departament Handlu Stanu WA wyraźnie stwierdza, że"dealer odejmuje odpowiednią kwotę rabatu od kosztu leasingu, a następnie stosuje opłaty dealerskie, stanowe i lokalne, aby uzyskać całkowitą kwotę leasingu". "Obliczenia Departamentu mówią, że może to przynieść 3-letni leasing Tesli Model 3 do 127 USD miesięcznie, a leasing Modelu Y do 207 USD miesięcznie.
Nabywca Tesli, który próbował ubiegać się o rabat w wysokości 9,000 USD, został wcześniej zastosowany przez dealera do rzeczywistej ceny pojazdu, a nie do reklamowanego leasingu lub zaliczek, tym samym zgarniając dużą część kredytu. Skontaktowali się oni teraz ze stanowym Departamentem Handlu, który planuje zorganizować nadzwyczajne spotkanie w celu zaradzenia tej sytuacji.
Proszę kupić uniwersalne złącze ścienne Tesla EV Charger z podwójną wtyczką na Amazon
They said I couldn’t get an official quote until I placed an order through https://t.co/1RPM9HmSC4, which requires a non-refundable deposit. I insisted I needed confirmation that the $9000 credit would go towards my payments before ordering. They eventually showed me their first…
— Matthew Preece (@PreeceMatthew) August 3, 2024
Źródło(a)
Departament Handlu Stanu WA za pośrednictwem Matthew-Donegan Ryan (X)