Kiedy Tesla wypuści w marcu lifting Modelu Y Juniper z 2026 roku, będzie on miał większy zasięg na jednym ładowaniu, zgodnie z oficjalnym testem szacunkowym EPA. Nowy Model Y przyniesie 5% wzrost zasięgu w stosunku do poprzedniej wersji AWD.
W wywiadzie z dwoma inżynierami Tesli, którzy pracowali nad odświeżonym Modelem Y, potwierdzili oni również, że nie ma akumulator dla odświeżonego Modelu Y.
Tesla najwyraźniej chciała utrzymać lifting w przystępnej cenie i szybkim ładowaniu, więc używa tych samych akumulatorów i systemu ładowania o mocy 250 kW, ponieważ nadal ma starzejący się układ napędowy 400 V swojego poprzednika.
Oficjalne szacunki zasięgu Tesli Model Y EPA z 2026 r
- 327 mil
Kiedy Tesla ogłosiła edycję New Model Y Long Range AWD Launch Series, która jest obecnie jedyną wersją wyposażenia, którą można zamówić, wymieniła ją jako zdolną do pokonania 320 mil zasięgu na jednym ładowaniu. Jest to jednak zgodne z jej własną wewnętrzną procedurą testową, która zazwyczaj okazuje się bardziej wymagająca niż testy EPA potrzebne do oficjalnego oszacowania.
Na przykład odświeżony Model 3 został wymieniony z zasięgiem 305 mil zgodnie z własnymi testami, a następnie zasięg został skorygowany do 316 mil, gdy Tesla otrzymała oficjalną ocenę EPA. Tesla musiała nawet wstrzymać sprzedaż Modelu Y AWD 2025 w zeszłym roku, ponieważ musiał on przejść zaktualizowaną procedurę testu zasięgu EPA polegającą na połączeniu przebiegu w mieście i na autostradzie, która jest bardziej reprezentatywna dla nawyków jazdy amerykańskiej opinii publicznej.
Ponownie zaowocowało to dłuższym zasięgiem po naładowaniu, gdy oficjalne liczby zostały opublikowane, a ten sam scenariusz rozegrał się teraz z odświeżonym Modelem Y Juniper z 2026 roku, który ma o 5% większy zasięg po naładowaniu. Biorąc pod uwagę, że poprzednia wersja AWD jest oceniana na 311 mil, nowy lifting Modelu Y powinien być dobry dla 327 mil zasięgu EPA na ładowaniu, a liczba ta powinna wkrótce znaleźć odzwierciedlenie również w oficjalnych specyfikacjach.
Tesla zmniejszyła współczynnik oporu powietrza odświeżonego Modelu Y Juniper z 0,23 Cd do 0,22 Cd, a także jego prześwit, ale to nie tylko aerodynamika zapewnia większy zasięg.
Inżynierowie Tesli wspomnieli również o rozjaśnionych zaciskach hamulcowych i oporze opon jako przyczynach zwiększonej wydajności Modelu Y i powiedzieli, że zeszli do tego, jak długo światło LED w konsoli środkowej pozostanie włączone w polowaniu na oszczędność energii przy odświeżaniu.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon