Ograniczony wyciek specyfikacji Nintendo Switch 2 dotyczy wydajności Xbox Series S i Asus ROG Ally, gdy pojawiają się nieoczekiwane plotki o T254
Plotki na temat Nintendo Switch 2 nie przestały krążyć od czasu rzekomego demo technicznego na Gamescom, a teraz pojawiły się dwa kolejne przecieki dotyczące hybrydowej konsoli nowej generacji. Podczas gdy jeden z nich, od Paula Ecclestona z RedGamingTech, jest znacznie bardziej powściągliwy niż jego poprzednie optymistyczny rzekomy wyciek specyfikacji Switch 2, drugi został kategorycznie odrzucony jako "fikcja fanowska" przez wielu, którzy przeczytali dość długie szczegóły.
Zaczynając od tego drugiego, istnieje wiele dużych twierdzeń zawartych w tym poście, który niestety powstał na 4chan a następnie zrobił mały plusk na Reddit. Biorąc pod uwagę źródło, uzasadnia to jedynie krótkie podsumowanie: OP uważa, że chip T239 dla Nintendo Switch 2 jest już nieaktualny i że zostanie użyty nowy, T254. Procesor jest podobno okrojonym wariantem anulowanego przez Nvidię Atlan SoC i dlatego jest wyposażony w know-how GPU Ada Lovelace. Co więcej, twierdzenie to zakłada również, że Switch 2 będzie wyposażony w dysk SSD NVMe do przechowywania danych. (Pełny tekst przecieku T254 znajduje się poniżej źródeł dla tych, którzy chcą go przeczytać)
Oczywiście, coś takiego jak Nintendo Switch 2 zawsze przyciąga "leakerów", którzy wygłaszają fantazyjne oświadczenia lub nawet wkładają wiele wysiłku w wymyślanie wiarygodnych projektów i obrazów na poparcie swoich twierdzeń. Jednak w tym przypadku długi przeciek jest sprzeczny z faktem, że Nintendo prawdopodobnie chce obniżyć koszty jednostkowe i wydłużyć żywotność baterii, ponieważ pamięć eMMC jest zarówno tańsza, jak i znacznie bardziej energooszczędna niż pamięć SSD NVMe. Eccleston jest bardziej powściągliwy Specyfikacja Switch 2 obejmuje pamięć masową eMMC z opcjami konfiguracji od 256 GB do 512 GB. Samo to włączenie pomaga uzasadnić przekonanie informatora, że jego najnowsza lista specyfikacji jest "najprawdopodobniej poprawna".
Gospodarz cofa również szczegóły chipu Switch 2 w stosunku do swoich wcześniejszych przewidywań, stwierdzając teraz, że osiem rdzeni Cortex-A78 będzie odpowiedzialnych za część CPU, podczas gdy 12 multiprocesorów strumieniowych z architekturą Ampere (ale potencjalnie niektóre Ada Lovelace czarodziejstwo ) tworzą komponent GPU. Pamięć RAM ma postać zdrowych 12 GB LPDDR5, a mieszanka oferowanych zegarów (patrz zdjęcie poniżej) nadal wskazuje na zdrową aktualizację Switcha nowej generacji w stosunku do Switcha OG. W rzeczywistości następca jest ponownie porównywany z konsolą Xbox Series S pod względem potencjału w trybie zadokowanym, a niezadokowana jednostka imponuje wydajnością na poziomie Asus ROG Ally.
Źródło(a)
RedGamingTech & 4chan przez Reddit
Obraz zwiastuna (edytowany): Nvidia & Koncepcja Switch 2 autorstwa eian
▶ Nintendo Switch 2 - szczegóły wycieku T254 w całości
Nintendo Switch 2 - szczegóły wycieku T254 w całości
Uwaga: dużo czytania przed nami --> Hej, więc w ciągu ostatniego tygodnia było wiele emocji związanych z informacjami o następcy Switcha, a teraz chcę opublikować niektóre z moich informacji. Tylko tyle, aby wyjaśnić fragmenty przestarzałych informacji i potwierdzić niektóre z tego, co zostało już powiedziane. Podsumowując, czy podekscytowanie jest uzasadnione? Czy Nintendo powraca do bycia konkurencyjnym? Odpowiedź na oba te pytania brzmi... tak, szokująco! Wierzę, że czeka nas interesująca generacja konsol, jaką mieliśmy 20 lat temu. Sony i Microsoft dopiero zaczynają wypuszczać prawdziwe gry na swój sprzęt. To jest miejsce, w którym next-gen naprawdę się zaczyna.
Po pierwsze, twierdzenie, że SoC następcy Switcha nadal jest "T239" było prawdziwe, ale było to w 2019 roku, zanim Nintendo zostało zmuszone do cięcia Switch Pro. W rzeczywistości Nvidia już wahała się, czy dostarczyć go Nintendo do czasu wycieku T239. Miał on zostać wykorzystany w Pro, a po prostu nie było go na stole od ponad roku. Oprócz zmiany nastawienia Nintendo w ciągu ostatnich dwóch lat, Nvidia sama naciskała na Nintendo, aby wyszło poza Ampere. Jak wiele osób się obawiało, o czym świadczy wczorajsze rzekome "potwierdzenie Samsunga 8nm" i jego odpowiedź, węzeł procesowy Samsunga jest po prostu okropny. Ponadto deweloperzy ostatnio bardzo naciskają na Nintendo. Chcą, aby ich gry były dostępne na ogromnym rynku Switch. I w końcu Nintendo zaczęło się łamać, gdy Nvidia dołączyła do tej rozmowy ze swojego kąta pokoju. Potrzeba było wiele przekonywania, ale Nvidia - w większości przypadków - w końcu i skutecznie przekonała kierownictwo Nintendo do zaakceptowania faktu, że T239 nie był właściwym wyborem. Nie był on w stanie osiągnąć pożądanych przez Nintendo celów w zakresie żywotności baterii, zapewniając jednocześnie pożądany zestaw funkcji.
Więc co nam pozostaje? Nie, nie jest to SoC Mediatek, Nintendo naprawdę cieszy się z partnerstwa z Nvidią ze względu na podobne filozofie biznesowe. Nowszy SoC ma nazwę modelu T254. Jeśli jesteś na bieżąco z krzemem Nvidii, możesz wywnioskować, co to jest już z tych liczb. Ale i tak to wyjaśnię. Ten SoC jest okrojoną pozostałością tego, co miało być Atlanem, "anulowanym" SoC stworzonym dla Nvidia Drive. Zabawne jest to, że w zapowiedzi Thora przez Jensena pojawiła się subtelna wskazówka, że ten projekt pojawi się ponownie. Mówi tylko, że Atlan "już nie istnieje" i mówi konkretnie o swoich produktach motoryzacyjnych. Główne ulepszenia Thora są związane z funkcjami, których oczekują te firmy. Moduł Drive oparty na Atlan już nie istnieje. Nvidia, zamiast wyrzucić wszystkie prace projektowe do kosza, przekazała je Nintendo. Po wszystkich naciskach, o których wspomniałem powyżej, Nintendo w końcu się ugięło. Dlaczego jest to ekscytujące? T254 jest znacznie lepszy od tego, czym miał być T239. Ada Lovelace skaluje się znakomicie przy niższej mocy. Kolejną zaletą jest to, że Nintendo faktycznie *oszczędza* pieniądze w skali ze względu na ilość matryc, które otrzymują na wafel od TSMC (był to oczywiście ogromny czynnik dla Nintendo). Aby zbliżyć się do ustalonego przez siebie wymogu wydajności, musieliby oni wyrzucić dużą część produkcji Samsunga. Prezentacja 4K Breath of the Wild pokazana na Gamescomie? To działało bez DLSS. Prezenterzy mieli być niejasni na temat DLSS, ponieważ oczekiwano, że ludzie będą mówić i mówili. Dlatego od razu pojawiły się nieporozumienia dotyczące obsługiwanej wersji / funkcji. Ludzie błędnie przyjmowali założenia. Stos oprogramowania nie jest kompletny, a celem jest wprowadzenie Ray Reconstruction do SDK przed premierą (co z łatwością się stanie). Prezentacja Matrix działała wewnętrznie w rozdzielczości 1440p i skalowaniu do 4K i faktycznie była na DLSS 3.0. Żadna z publikacji nie podała tego poprawnie.
Sam jestem podekscytowany tym, że Nintendo po raz kolejny dba o głównych graczy. Dlaczego teraz? Najważniejsze jest to, że wierzą, że ponieważ Switch już ugruntował tak duży rynek, mogą uzyskać większą sprzedaż gier innych firm dla następcy, którego przegapili. Wiedzą już, że konsumenci kupią wszystko, co własne, za prawie każdą cenę, a rynek po Covid i PS5 udowodniły im, że drogi sprzęt też będzie. Coś, co mnie zaskoczyło, w oparciu o moją własną interpretację, to fakt, że myślę, że kierownictwo Nintendo jest podekscytowane tym, że może wszystkich zaskoczyć. Ostatnio było to dla nich dość ożywcze. Jest jeszcze kilka innych ogólnych informacji o sprzęcie, które mogę podać. Pamięć masowa będzie podstawowym dyskiem SSD NVME opartym na PCI Express 4.0. Nintendo oszczędza tutaj na kosztach, ponieważ jest to obecnie tanie i wystarczająco wydajne, bez nadmiernej inżynierii. Ilość pamięci masowej jest dla mnie niewiadomą, z wyjątkiem jednego szczegółu. Przejdę do niego za chwilę. Obsługa USB to USB4 20 Gb/s lub USB4 40 Gb/s. To trochę zabawne, przynajmniej dla mnie, że decydującym czynnikiem będą tutaj kable. Nie zdecydowali jeszcze, czy chcą poradzić sobie z dodatkowym kosztem wyższej jakości walidacji kabli dla 40 Gb / s. Elektronicznie będzie działać, ale 40 Gb / s prawdopodobnie zostanie zablokowane - postawiłbym na to moje pieniądze. Nie ma powodu, by potrzebować większych prędkości. Rozszerzalna pamięć masowa, która będzie możliwa przez USB4, będzie bardzo szybka. I właśnie w ten sposób Nintendo zamierza tym razem zarządzać dużymi rozmiarami gier, nie wymagając od nich ogromnej pojemności pamięci wewnętrznej, dzięki czemu mogą utrzymać początkową cenę konsoli na rozsądnym poziomie.
Na Gamescom zaplanowano jeszcze jedno demo zestawu funkcji, które nie doszło do skutku. Scena zamku Peach w stylu Mario 64. Miała ona (może pojawić się później) pokazać, do czego będzie zdolny następca Switcha z natywnym renderowaniem w porównaniu do renderowania ulepszonego DLSS zarówno dla profilu wydajności zadokowanego, jak i ręcznego. To w sumie 4 porównania. Ma geometryczną trawę, gęstszą niż w Breath of the Wild, ale krótszą i ze znacznie większą odległością rysowania. Najbardziej imponujące jest to, że każde pojedyncze źdźbło rzuca cień. Fosa zamku ma oczywiście odbicia na ścieżce, ale głębia odbić jest imponująca. Odbicia okien przechodzą przez własne odbicia wody. Każdy szczegół przedstawiony w tej piaskownicy jest drobiazgowy. Tekstury o bardzo wysokiej rozdzielczości, gęste korony drzew i liście. Wszystko działa. Nie jest to realistyczne jak na grę, ale właśnie dlatego jest to demo deweloperskie. Gra nie trafiła do Niemiec, ponieważ stos oprogramowania nie był jeszcze gotowy. W tej chwili nie działa dobrze, ale oczekuje się, że po przygotowaniu do produkcji osiągnie stabilne 30 klatek na sekundę. Dzięki za przeczytanie!