Oprogramowanie Tesli ogranicza moc i przyspieszenie Modelu 3 i Modelu Y, aby obniżyć ich cenę
Podczas gdy rząd federalny wydaje 200 milionów dolarów miesięcznie na ulgi podatkowe dla pojazdów elektrycznych, które pozwoliły Tesli uczynić Model Y tańszy niż kiedykolwiek, producent samochodów znalazł inne sposoby na skorzystanie z rządowego opodatkowania.
Dekompilator oprogramowania Tesli Green znalazł flagi oprogramowania układowego odnoszące się do wirtualnych limitów mocy wyjściowej podstawowego Modelu 3 i Modelu Y, a tym samym wartości przyspieszenia.
Tak zwana flaga "miękkiego limitu wydajności" ma Model 3 przy mocy wyjściowej 110 kW, a Model Y przy 159 kW, zwracając przyspieszenia 0-62 mph odpowiednio 8,5 sekundy i 7,5 sekundy. Jest to ogromny spadek mocy wyjściowej dla Modelu 3 RWD i daleki od jego przyspieszenia 6,1 sekundy.
Praktyka ta pozwoliła jednak Tesli na przesunięcie swoich najlepiej sprzedających się pojazdów pod rządowe przedziały podatkowe, które mają zastosowanie do mocniejszych pojazdów na całym świecie.
Na przykład w Turcji Model Y RWD o mocy 159 kW pozwolił Tesli zaoferować cenę nawet o 50% niższą w porównaniu z ceną szczytową, gdyby znalazł się w przedziale podatkowym dla samochodów o mocy 160 kW i większej. Turecki "specjalny podatek konsumpcyjny" nakłada co najmniej 80% na wszystkie samochody spalinowe.
Aby zachęcić do korzystania z pojazdów elektrycznych, podatek ten wynosi od 10% do 40% w zależności od ich mocy wyjściowej i przedziału cenowego. Nic dziwnego, że ograniczony programowo Tesla Model Y RWD mieści się w kategorii 10% podatku, podczas gdy wersja 160 kW byłaby opodatkowana albo 50%, albo 60% w zależności od ceny, więc posunięcie to pozwoliło Tesli zaoferować Model Y znacznie taniej, nie robiąc wiele poza oznaczeniem "miękkiego limitu wydajności".
Model 3 o mocy 110 kW w Singapurze kieruje się podobną logiką, która pozwala uniknąć wysokiego lokalnego opodatkowania mocniejszych pojazdów. Jak widać na poniższym zrzucie ekranu Tesli Singapur, różnica w cenie między Modelem 3 RWD 110 a zwykłym Modelem 3 nie jest znacząca.
Ograniczony programowo model 110 kW należy jednak teraz do singapurskiej kategorii A certyfikatu uprawnień (COE), która jest ograniczona do 110 kW mocy wyjściowej dla pojazdów elektrycznych. Gdyby przeszedł do następnej kategorii B, różnica w podatku COE wyniosłaby równowartość 8 455 USD, więc Tesla i inni producenci pojazdów elektrycznych dają tamtejszym nabywcom wybór.
Tesla nie jest obca ograniczeniom oprogramowania i niedawno wprowadziła nową wersję swojego Modelu Y RWD w USA, która jest zasadniczo tym samym samochodem, ale z zasięg ograniczeniem zasięgu usuniętym przez oprogramowanie, za odpowiednią cenę.
Proszę kupić złącze ścienne 80A Tesla Gen 2 z kablem 24' na Amazon
Źródło(a)
SoyaCincau, Green (X)