Notebookcheck Logo

Ostateczne specyfikacje Harley-Davidson LiveWire S2 Del Mar ujawniają motocykl elektryczny o niewielu zastosowaniach

Pomimo dziwnego połączenia osiągów i zasięgu, S2 Del Mar ma unikalną stylistykę, która go wyróżnia. (Źródło zdjęcia: LiveWire)
Pomimo dziwnego połączenia osiągów i zasięgu, S2 Del Mar ma unikalną stylistykę, która go wyróżnia. (Źródło zdjęcia: LiveWire)
Harley-Davidson's LiveWire spin-off ujawnił ostateczne specyfikacje swojego elektrycznego motocykla S2 Del Mar, przy czym niektóre z emocji zostały zepsute przez nieco rozczarowującą prędkość maksymalną wynoszącą zaledwie 103 mph (166 km/h). Oprócz rozczarowującej prędkości maksymalnej, 43-milowy zasięg na autostradzie z pewnością sprawi, że przeciętny kierowca S2 Del Mar będzie się martwił o zasięg.
E-Mobility Launch

Podczas gdy LiveWire S2 Del Mar został ujawniony publicznie już wcześniej, a niektórzy dziennikarze mieli nawet okazję zabrać egzemplarz prasowy na przejażdżkę po ulicach, pododdział Harley-Davidson dopiero teraz dał nam prawdziwy wgląd w specyfikacje i szacowane osiągi nowego motocykla elektrycznego.

LiveWire S2 Del Mar ma pojedynczy silnik elektryczny, który wytwarza 84 KM i 194 lb-ft momentu obrotowego, co daje mu zawrotny czas od 0 do 60 mil na godzinę wynoszący zaledwie trzy sekundy. Wszystko to wydaje się całkowicie akceptowalne, ale LiveWire udało się wcisnąć do S2 Del Mar tylko akumulator o pojemności 10,5 kWh. Ten mały akumulator i wysoka wydajność przekładają się na dość rozczarowujące dane dotyczące zasięgu.

  • Zasięg w mieście: 113 mil (181 km)
  • Zasięg łączony (55 mph): 86 mil (138 km)
  • Zasięg przy stałej prędkości 55 mph (88,51 km/h): 70 mil (112 km)
  • Zasięg stały przy prędkości 112,65 km/h (70 mph): 43 mile (69 km)

Dane dotyczące zasięgu i wydajności S2 Del Mar sprawiają, że jest to trochę dziwna kaczka, jeśli chodzi o przypadki użycia. Nie ma wystarczającego zasięgu, aby niezawodnie wykorzystać wszystkie 84 KM podczas jazdy przez pobliskie kaniony i prawdopodobnie ma zbyt dużo mocy, aby spędzać cały swój czas w mieście. Jego prędkość maksymalna 103 mph również nie dorównuje temu, co ma do zaoferowania wiele tradycyjnych motocykli. Yamaha MT-07 o podobnej wielkości generuje 70 KM i około 50 lb-ft momentu obrotowego, ale nadal osiąga prędkość maksymalną 133 mph.

Zaletą stosunkowo niewielkiego akumulatora jest krótki czas ładowania, nawet przy użyciu standardowych ładowarek domowych. Tam, gdzie pełne naładowanie pojazdu elektrycznego może zająć blisko 20 godzin przy prędkości ładowania na poziomie 1, S2 Del Mar może przejść od 0-100% w 8,4 godziny na zwykłej ładowarce poziomu 1. Zwiększenie prędkości ładowania do poziomu 2 pozwala osiągnąć 0-100% w zaledwie 142 minuty, podczas gdy doładowanie od 20-80% zajmie tylko 78 minut.

LiveWire S2 Del Mar również nie jest tani, z sugerowaną ceną detaliczną 15 499 USD, chociaż jest znacznie tańszy niż oryginalny LiveWire One. Choć niektóre osiągi S2 Del Mar są imponujące, to jego ograniczony zasięg sprawia, że najlepiej nadaje się jako maszyna do dojeżdżania do pracy, a nie do jazdy po autostradach lub kanionach.

Kup uchwyt RUIGPRO 360° na kierownicę motocykla na Amazon.

Źródło(a)

Please share our article, every link counts!
Mail Logo
> laptopy testy i recenzje notebooki > Nowinki > Archiwum v2 > Archiwum 2023 07 > Ostateczne specyfikacje Harley-Davidson LiveWire S2 Del Mar ujawniają motocykl elektryczny o niewielu zastosowaniach
Julian van der Merwe, 2023-07-15 (Update: 2024-08-15)