Oszałamiający Lexus LF-ZC pokona zasięg Modelu 3 dzięki ogniwom pryzmatycznym przed pojazdem elektrycznym Toyoty z akumulatorem półprzewodnikowym
Toyota niedawno potwierdziła, że jej wysiłki w zakresie masowej produkcji akumulatorów półprzewodnikowych są na dobrej drodze do wypuszczenia pierwszego pojazdu elektrycznego z baterią półprzewodnikową w 2027 roku. Jeszcze wcześniej jednak Toyota wprowadzi na rynek samochód elektryczny o zasięgu ponad 600 mil pod marką Lexus.
Dzięki nowemu akumulatorowi Toyoty pryzmatycznej bateriilexus LF-ZC obiecuje 1000 km (~ 621 mil) zasięgu na jednym ładowaniu, gdy zostanie wprowadzony na rynek w 2026 roku. Na pierwszy rzut oka jest to dwukrotność zasięgu Tesli Model 3, podczas gdy nadchodzący Lexus EV plasuje się gdzieś w swoim segmencie wielkości.
Biorąc pod uwagę oszałamiający design i wnętrze Lexusa LF-ZC, oznacza to, że Tesla Model 3 będzie miał potężnego konkurenta pod względem specyfikacji i wyglądu, jeśli nie ceny. Kiedy Toyota ogłosiła swoje przyszłe plany dotyczące pojazdów elektrycznych, stało się jasne, że ich przewidywany zasięg został obliczony na podstawie hojnego, specyficznego dla Chin testu CLTC, w tym przyciągającego nagłówki 700+ mil zasięgu jego baterii półprzewodnikowej.
Standard zasięgu CLTC odzwierciedla nawyki jazdy w Chinach i jest o około jedną trzecią bardziej hojny niż standard EPA w USA, więc kiedy Toyota ogłasza 600-milowy Lexus LF-ZC, oznacza to raczej 400-milowy zasięg w teście EPA. Nadal jest to godne pochwały osiągnięcie, ale nie oszałamiające i nie tak odległe od szacowanego przez EPA zasięgu Modelu 3 LR na poziomie 333 mil, jak wygląda na papierze.
Lexus LF-ZC zostanie jednak wypuszczony na rynek z wieloma innymi zaletami, które mogą dać mu przewagę przed bezpośrednią konkurencją EV. Jego agresywna stylistyka jest również praktyczna, oferując przestronną kabinę i wyjątkowo niski współczynnik oporu powietrza 0,2. Napęd DIRECT4 AWD Toyoty i płynne Steer-by-Wire uzupełniają możliwości układu napędowego nadchodzącego Lexusa LF-ZC.
Toyota Bijąca Teslę metoda gigacastingu"Za pomocą tylko jednego pojazdu możliwe będzie odtworzenie różnych operacji samochodu, właściwości jezdnych, dźwięków i wibracji dostosowanych do indywidualnych preferencji" - mówi Toyota.
Nie tylko to, ale wewnątrz kierowca będzie mógł rozmawiać z nowym "Butlerem" opartym na sztucznej inteligencji, który "wykracza poza zrozumienie cech klientów i dostarczanie sugestii, które zaspokajają ich bezpośrednie potrzeby - identyfikuje również preferencje, których klienci mogą nie być świadomi, oferując nową wartość doświadczalną".
Toyota poetycko wypowiada się również o zrównoważonym rozwoju Lexusa LF-ZC, takim jak koncepcja Bamboo CMF (Color, Material, Finish), która "zachowuje równowagę między szybkim wzrostem, znaczną zdolnością pochłaniania CO2 i trwałym pięknem, które od wieków oferuje w Japonii jako materiał budowlany i rzemieślniczy".
Oprócz LF-ZC (Lexus Future Zero-emission Catalyst), który wejdzie do produkcji w 2026 roku, Lexus zaprezentował również koncepcję SUV-a LF-ZL, który będzie szczytem strategii pojazdów elektrycznych, ale nie zdradził daty jego premiery.
Proszę kupić ładowarkę ChargePoint Home Flex 50A EV na Amazon