Tesla’s US$144 ultrasonic sensor cost savings lead to a parking functionality gap for frustrated new owners ↺
Tesla niedawno usunęła ultradźwiękowe czujniki parkowania ze swoich nowych partii samochodów, ostatni pozostały komponent do skanowania otoczenia swoich samochodów, który nie jest częścią jego Tesla Vision kamera tylko rozwiązanie samojezdne. Wcześniej dała but do LiDAR na swoich samochodach, przekonany, że Autopilot i płatna funkcja Full Self-Driving Beta może zrobić to wszystko tylko z zestawem kamer wysokiej rozdzielczości
Najbardziej dochodowy na świecie automaker zaoszczędził około 144 dolarów na samochód, usuwając czujniki ultradźwiękoweale, niestety, nawet jeśli poleganie wyłącznie na kamerach dla Park Assist działałoby bez zarzutu, funkcja nie dotarła jeszcze po stronie oprogramowania. Tesla ostrzega przyszłych właścicieli że w okresie przejściowym brakuje kilku rzeczy w jej rozwiązaniu opartym wyłącznie na wizji:
Przez krótki okres czasu podczas tego przejścia, pojazdy Tesla Vision, które nie są wyposażone w system USS, będą dostarczane z niektórymi funkcjami tymczasowo ograniczonymi lub nieaktywnymi, w tym
- Park Assist: ostrzega o otaczających obiektach, gdy pojazd porusza się <5 mph.
- Autopark: automatyczne manewrowanie do równoległych lub prostopadłych miejsc parkingowych. Summon: ręczne przemieszczanie pojazdu do przodu lub do tyłu za pośrednictwem aplikacji Tesla.
- Smart Summon: nawigacja pojazdu do miejsca, w którym się znajdujesz lub wybranego przez Ciebie miejsca za pośrednictwem aplikacji Tesla. W najbliższej przyszłości, gdy te funkcje osiągną wydajność równą dzisiejszym pojazdom, zostaną przywrócone poprzez serię aktualizacji oprogramowania over-the-air.
Mimo to, nabywcy Tesli, którzy nie podążają za kaprysami producenta EV, są zaskoczeni odkryciem, że będą musieli polegać na zdrowym rozsądku i oczach podczas parkowania, po odebraniu dostawy z jednej z nowych partii, które nie mają zainstalowanych czujników parkowania. Jak można się spodziewać bez czujników ultradźwiękowych, system nie może wykryć obiektów leżących nisko, jak kupa śniegu w poniższym filmie testowym, i nie może dać ostrzeżenia podczas cofania do innego samochodu, na przykład, ponieważ właściciele nadal muszą czekać na poprawkę oprogramowania dla tego.
Miejmy nadzieję, że poprawka pojawi się w ciągu najbliższych kilku tygodni wraz z tak bardzo wyczekiwaną aktualizacją single-stack FSD v11 która powinna przynieść Elon Musk obiecał prawdziwą autonomiczną jazdę, że Tesla nie może lub nie dostanie zatwierdzenia regulacyjnego dla niemniej jednak. Tesla ma niezrównaną przewagę bazy danych map, które zebrały informacje w czasie rzeczywistym od prawdziwych kierowców przez miliony mil - coś, co żaden inny producent samochodów nie będzie w stanie replikować wkrótce - więc jego pycha nalegać na rozwiązanie tylko z kamerą może być uzasadnione
Brak prostych czujników parkowania w nowych partiach drogich pojazdów elektrycznych i brak alternatywy wypuszczonej przed ich usunięciem nie może być jednak dobry dla spadającej lojalności wobec marki metryka.
Pobierz Brandmotion 5000-CA5 Curb Alert PRO Curb Warning System na Amazon
Źródło(-a)
Lindberg47 (Reddit)