Dwie dekady po ostatniej odsłonie serii, Painkiller powraca w tym roku z nowym remakiem opracowanym przez Anshar Studios. Anshar, najbardziej znane ze swojej pracy jako studio wspierające takie gry jak Divinity Original Sin 2, Baldur's Gate 3 i Layers of Fear, opracowuje grę przy wsparciu wydawców 3D Realms i Saber Interactive.
Remake na nowo wyobraża sobie grę z czterema unikalnymi grywalnymi postaciami - Ink, Void, Sol i Roch, a każda z nich ma unikalne atuty, które pozwalają im wzmocnić obrażenia, energię, zdrowie lub moc. Powraca również system kart tarota z oryginału, z unikalnymi kartami, które pozwalają ulepszać swoje umiejętności i arsenał oraz współpracować z innymi graczami. Skoro już o tym mowa, gra obsługuje teraz tryb kooperacji z maksymalnie trzema graczami oraz rozgrywkę offline z botami.
Wydaje się, że większy nacisk położono na rozgrywkę kooperacyjną, co jest dziwne, biorąc pod uwagę, że klasyczne tytuły zawsze były doświadczeniami dla jednego gracza. Rozgrywka wieloosobowa była w większości ograniczona do ekskluzywnych trybów, takich jak deathmatch, capture the flag itp.
Ruch postaci został również zaktualizowany o skakanie, bieganie i hak do rzucania się po otoczeniu. Wygląda też na to, że gra będzie bardziej wertykalna niż pierwowzór, który składał się głównie z pudełkowatych korytarzy i aren.
Niemniej jednak, zaktualizowana oprawa wizualna wygląda ładnie, a jeśli zwiastun jest czymś, co można przeoczyć, to nadal zachowuje ten szybki chaos, z którego znany jest Painkiller. Nie ogłoszono jeszcze daty premiery remake'u, która miałaby nastąpić jesienią 2025 roku.