PayPal będzie udostępniać dane osobowe stronom trzecim od lata przyszłego roku
Podczas gdy dzisiejsze złe wieści mogą wydawać się oburzające na pierwszy rzut oka, czytelnik powinien pamiętać, że PayPal ma ponad siedem miesięcy na naprawienie sytuacji. Na razie historia dotyczy domyślnego udostępniania danych stronom trzecim, ponieważ popularna usługa płatności cyfrowych właśnie dodała ustawienie "Spersonalizowane zakupy" i zdecydowała się włączyć udostępnianie danych zamiast pozostawić to pole niezaznaczone.
Pod wspomnianym wyżej tytułem, domyślnie zaznaczone ustawienie jest opisane wierszem "Pozwól nam udostępniać produkty, oferty i nagrody, które mogą Ci się spodobać w uczestniczących sklepach", a następnie wspomniano, że PayPal będzie budować "bardziej osobiste doświadczenia" dla swoich użytkowników "od wczesnego lata 2025 r." Wreszcie, opis tego spersonalizowanego doświadczenia wspomina również, że użytkownik może zrezygnować "w dowolnym momencie, dostosowując to ustawienie", co rodzi podstawowe pytanie: Dlaczego to ustawienie nie jest domyślnie wyłączone?
Na razie można łatwo przejść do Ustawienia > Dane i prywatność > Zarządzaj udostępnionymi informacjami > Spersonalizowane zakupy, aby wyłączyć udostępnianie danych dla spersonalizowanych doświadczeń zakupowych, ale pozostaje jeden poważny problem. Zgodnie z polityką prywatności PayPal, informacje ujawnione stronom trzecim uznane za niezbędne do sfinalizowania transakcji mogą być wykorzystywane zgodnie z polityką prywatności tych podmiotów, niezależnie od ustawień włączonych lub wyłączonych przez użytkowników na ich kontach PayPal.
Ostatecznie wygląda na to, że niezależnie od tego, co stanie się ze spersonalizowanym doświadczeniem zapewnianym przez usługę płatności cyfrowych, użytkownicy, którzy są zaniepokojeni prywatnością swoich danych, będą musieli również sprawdzić politykę prywatności stron trzecich, które zdecydują się zapłacić za pośrednictwem PayPal.
Ci, którzy chcą dowiedzieć się więcej o historii PayPal, mogą obecnie pobrać The Founders: The Story of Paypal and the Entrepreneurs Who Shaped Silicon Valley w jednym z czterech dostępnych formatów (audiobook, Kindle, hardcover i paperback), w cenie od 0,99 USD (audiobook z członkostwem).